  • 1. Data: 2013-10-09 18:01:12
    Temat: Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM
    Od: trona <t...@b...pl>

    Szprzedaje mieszkanie które dostałam w spadku. Musze klientowi
    dostarczyć wniosek z US o uregulowaniu podatku od spadku.

    Problem w tym że na wniosku Z MOJEGO US mam pole do wypełnienia: "wykaz
    rzeczy lub praw majątkowych" gdzie muszę wpisać wszystko co otrzymałam.

    Dlaczego ja mam obcej osobie przekazywać takie informacje?

    Dlaczego inne US np tu znalazłam:
    http://us-zagan.iskarb.pl/index.php?option=com_docma
    n&task=doc_download&gid=93

    nie wymagają takich informacji, czy to zależy od procedury US czy
    regulują to jakieś przepisy?

  • 2. Data: 2013-10-09 19:42:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    trona wrote:
> [...]
    n&task=doc_download&gid=93

    > nie wymagają takich informacji, czy to zależy od procedury US czy

    na pewno znalazłaś dobry formularz? jaki ma numer?

    bo ja na zadnym wniosku nie widzę koniecznosci wymieniania czegokolwiek

    mniej wiecej wiekszosc jest taka sama

    dane twoje, tresc wniosku.

    http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/files/US0414/P
    UB_38.pdf
    http://www.is.waw.pl/Download/PlikiDoPobrania/9/584/
    F005.pdf

  • 3. Data: 2013-10-10 01:23:31
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-09 18:01, trona pisze:
> [...]
    > rzeczy lub praw majątkowych" gdzie muszę wpisać wszystko co otrzymałam.
    >
    > Dlaczego ja mam obcej osobie przekazywać takie informacje?

    Ja bym Urzędowi Skarbowemu ten spis dołączyła na oddzielnej kartce, a w
    rubryce, w tym polu napisała: wg załącznika. Zrób kopie dla siebie,
    niech US pokwituje.

    --
    animka

  • 4. Data: 2013-10-16 15:35:30
    Od: trona <t...@b...pl>

    > na pewno znalazłaś dobry formularz? jaki ma numer?
    >
    > bo ja na zadnym wniosku nie widzę koniecznosci wymieniania czegokolwiek

> [...]

    tak, formularz jest dobry, co z tego że na wnioskach które podałeś nie
    ma wyszczególnienia, US w odpowiedzi na taki wniosek i tak wymienia
    wszystkie rzeczy i cały odziedziczony majątek który był wyszczególniony
    w SDZ2 (właśnie dostałam odpowiedź od US)

    i takie coś mam dać obcej osobie...

    pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc

  • 5. Data: 2013-10-18 11:38:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2013, trona wrote:

    [...komuś...]

> [...]
    > rzeczy i cały odziedziczony majątek który był wyszczególniony w SDZ2 (właśnie

    IMVHO, w takim przypadku wypadałoby wystąpić do US wprost o sprostowanie
    danych, z wyłuszczeniem jakich i dlaczego.
    Jakby na mnie trafiło, dołączyłbym zdanie, że formularz pozwala na
    selektywne potwierdzanie danych ze względu na tajemnicę skarbową,
    aby podatnik nie musiał ujawniać zbędnych/nadmiarowych danych.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-10-18 12:35:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > selektywne potwierdzanie danych ze względu na tajemnicę skarbową,
    > aby podatnik nie musiał ujawniać zbędnych/nadmiarowych danych.

    I już za 2 lata po wyroku sądu urząd dostarczy prawidłowy papier. Albo nie.

    MJ

  • 7. Data: 2013-10-19 09:06:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Oct 2013, Michał Jankowski wrote:

    > I już za 2 lata po wyroku sądu urząd dostarczy prawidłowy papier. Albo nie.

    Może się zdarzyć.
    Ale wcale nie musi, jak nie spróbuje to się nie dowie.
    No i skądś urząd musi się nauczyć co ma być w "papierze" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-10-22 20:29:14
    Od: Dezeusz <l...@g...pl>

    W dniu 2013-10-09 18:01, trona pisze:
    > Szprzedaje mieszkanie które dostałam w spadku. Musze klientowi
    > dostarczyć wniosek z US o uregulowaniu podatku od spadku.

    Musisz klientowi .... gdyż ...?

    Chyba, że masz na myśli notariusza - do umowy sprzedaży?

    pozdr
    DeZ