  • 1. Data: 2013-10-06 19:52:30
    Temat: Re: Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-06 19:54, aaa pisze:
    > Szykuje mi się wyjazd do pracy za granicą i mam pytanie jak się ustrzec
    > przed płaceniem podatku w Polsce?
    > Czy wymeldowanie się na rok wystarczy, czy może to nie jest
    > wystarczający warunek?
    > A może kasę trzymać na zagranicznym koncie?
    > Proszę o rady od praktyków.

    Wyjeżdżasz na rok, wracasz - nie ma możliwości uniknięcia podatku w
    Polsce. Rozejrzyj się jednak za przepisami o podwójnym opodatkowaniu,
    zależy od kraju, w którym będziesz pracował.

    > p.s. kto płaci podatek od umowy o dzieło?

    Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-10-06 20:33:27
    Od: <aaa>

    Liwiusz napisał:
    > Wyjeżdżasz na rok, wracasz - nie ma możliwości uniknięcia podatku
    > w Polsce. Rozejrzyj się jednak za przepisami o podwójnym
    > opodatkowaniu, zależy od kraju, w którym będziesz pracował.

    Dlaczego tak twierdzisz? Podeprzesz się ustawą?
    Skąd US będzie wiedział że ja gdzieś za granicą pracowałem?

    > Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

    Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)
    Kto płaci podatki za dzieło, osoba wykonująca dzieło?

  • 4. Data: 2013-10-06 21:37:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:
    > Szykuje mi się wyjazd do pracy za granicą

    jaką granicą?

    i mam pytanie jak się ustrzec
    > przed płaceniem podatku w Polsce?

    wyjachac na stałe i nie wracać.

    > Czy wymeldowanie się na rok wystarczy, czy może to nie jest
    > wystarczający warunek?

    nie wystarczy

    twoj wyjazd jest tymczasowy, wiec podlegasz obowiązkowi podatkowego w
    Polsce,

    > A może kasę trzymać na zagranicznym koncie?
    jak wyzej bez znaczenia

    > Proszę o rady od praktyków.
    he he
    tu są tylko teoretycy i fanatycy.

    > p.s. kto płaci podatek od umowy o dzieło?

    zalazy z kim ta umowa.

  • 5. Data: 2013-10-06 21:37:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

    pod warunkiem, ze ma taki obowiazek.

  • 6. Data: 2013-10-06 21:40:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

    > Dlaczego tak twierdzisz? Podeprzesz się ustawą?

    podeprze sie.
    temat raczej bez mozliwosci dyskusji

    > Skąd US będzie wiedział że ja gdzieś za granicą pracowałem?
    zagranica sama wysle dane do US,
    albo sąsiad doniesie,
    albo sam kupisz np samochod a US sie zapyta skąd miałeś kasę bo z twoich
    dotychczasowych dochodow nie wynika, zeby cie bylo stac.

    mozliwosci wiele

    > Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)
    > Kto płaci podatki za dzieło, osoba wykonująca dzieło?

    podatki płacisz ty
    zaliczkę może ci potrącić dający zlecenie pod warunkiem, że ma taki
    obowiązek,.

  • 7. Data: 2013-10-06 22:39:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-06 20:33, aaa pisze:
    > Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)

    No to zlecający. Czepiasz się słówek.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-10-07 20:18:17
    Od: <aaa>

    witek napisał:
    > jaką granicą?

    Nie chcę wnikać za jaką.

    > nie wystarczy

    Dlaczego nie wystarczy? Podaj jakiś akt prawny, bo z ustawy o PD wynika że
    wystarczy przebywać pół roku za granicą, teraz problem jak udowodnić owe
    przebywanie.

    > zalazy z kim ta umowa.

    umowa z DG.

  • 9. Data: 2013-10-07 20:27:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

    > Nie chcę wnikać za jaką.

    to w zasadzie na tym dyskusję zakonczylismy

    bo umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania są indywidualne dla kazdego
    kraju. W jednym kraju płacisz w innym nie płacisz.

    dalej mozesz tylko do wrozki.

    > Dlaczego nie wystarczy?

    Bo tak zapisali w ustawie jak nizej.

    > Podaj jakiś akt prawny, bo z ustawy o PD wynika
    > że wystarczy przebywać pół roku za granicą, teraz problem jak udowodnić
    > owe przebywanie.

    to chyba czytamy różne ustawy.

    Art. 3.
    1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych)

    wyjazd tymczasowy na rok jest ewidetnym pozostawieniem centrum interesow
    zyciowych i osobistych w Polsce.

    Generalnie kazdy wyjazd tymczasowy jest takowym.
    Nawet jakbys pojechał na 5 lat studiów to twój wyjazd ma charakter
    tymczasowy. Szczególnie jak w momencie wyjazdu planowałeś powrót.

    Popytaj tych studentów co pojechali za granicę na studia, tam dostawali
    stypendium, a po po powrocie fiskus zapytał się gdzie jest podatek.
    jak dobrze pogooglasz to znajdziesz nawet w wyborczej.

    > umowa z DG.

    społka w Polsce, za granicą, biznes w Polsce, za granicą?

    Jak w Polsce, to zaliczę pobiera zlecający, z podatków rozliczasz się ty.
    A generalnie to twoim obowiązkiem jest wystawienie rachunku, w którym
    wyliczasz ile i komu się nalezy.
    firma tylko płaci na podstawie sporządzonego przez ciebie rachunku,
    ewentualnie błednie sporządzonego rachunku może nie przyjąc i nic nie
    wypłacić.

  • 10. Data: 2013-10-08 21:03:23
    Od: <aaa>

    witek napisał:
    > bo umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania są indywidualne
    > dla kazdego kraju. W jednym kraju płacisz w innym nie płacisz.

    Nie chcę dyskutować na temat umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.

> [...]
    > 1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    > osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych)

    Dlaczego wycięłeś punkt 2 tego artykułu mówiący o przebywaniu poza krajem
    dłużej niż pół roku?

    > wyjazd tymczasowy na rok jest ewidetnym pozostawieniem centrum
    > interesow zyciowych i osobistych w Polsce.

    Kto powiedział że tymczasowy? Jadę na stałe, potem tymczasowo wracam:)
    Kurde, więc może zmiana obywatelstwa pomoże?

> [...]
    > sporządzonego przez ciebie rachunku, ewentualnie błednie
    > sporządzonego rachunku może nie przyjąc i nic nie wypłacić.

    Czyli podatki od działa płacę ja, czyli odwrotnie niż w umowie zlecenie,
    zgadza się?
    W jakich ustawach się takich rzeczy można dowiedzieć?