  • 1. Data: 2007-01-03 07:52:37
    Temat: Wpłata na konto
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dzień dobry,

    Posiadam konto w mBanku (osobiste i firmowe).
    Chcąc uniknąć prowizji bankowej za przelew, wpłaciłem
    10 tys. zł osobiście w oddziale banku (PKO BP) na konto
    osobiste ojca, a następnie tego samego dnia kanałem internetowym
    ojciec przelał te pieniądze na moje konto mBiznes MAX w mBanku
    (tytuł przelewu: zwrot wpłaty). Dzięki temu oszczędziłem te 50zł.

    Mam jednak wątpliwości czy tak mogę robić, czy US nie może
    tego traktować jak jakąś darowiznę itp. od której należy się jakiś
    podatek?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-01-03 11:07:28
    Temat: Re: Wpłata na konto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jan 2007, PiotrB. wrote:

    > Mam jednak wątpliwości czy tak mogę robić, czy US nie może
    > tego traktować jak jakąś darowiznę itp. od której należy się jakiś
    > podatek?

    Przeszukaj ostatnie kilka tygodni na hasło "depozyt".
    Były takie wątki jak np. "użyczenie konta osobistego" właśnie!
    Wyszukiwarka tu:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=depozyt&num=100&
    as_ugroup=*.podatki
    Depozyt nieprawidłowy jest ustawowo traktowany jak pożyczka, a trudno
    "oznaczyć" pieniądze w postaci elektronicznej :(

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-03 12:59:14
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 03-01-2007 o 12:07:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Przeszukaj ostatnie kilka tygodni na hasło "depozyt".

    Dzięki. tzn., że wg Ciebie powinienem zapłacić podatek
    od czynności cywilnoprawnych? Te 2% czyli w tym przypadku 200zł?
    tzn. złozyć zeznanie, że udzieliłem pożyczki mimo, że nie udzieliłem:/
    Czy urzędnicy naprawdę mogą się czepiać o coś takiego?
    pozyczka na 5 godzin? W jaki sposób w ogóle US wykrywa coś takiego?

> [...]
    > Depozyt nieprawidłowy jest ustawowo traktowany jak pożyczka, a trudno
    > "oznaczyć" pieniądze w postaci elektronicznej :(

    Dlaczego trudno? W tytule wpłaty wpisałem "Wpłata taka a taka"
    a w tytule przelewu na moje konto było "Zwrot wpłaty takiej a takiej".
    Dla mnie jasne jest, ze to te same pieniądze i nikt nimi
    w międzyczasie nie mógł rozporządzać bo nie została wykonana żadna
    operacja na tym koncie:)

    Piotr

  • 4. Data: 2007-01-03 14:10:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PiotrB." <p...@n...pl> wrote in message

    > Dzięki. tzn., że wg Ciebie powinienem zapłacić podatek
    > od czynności cywilnoprawnych? Te 2% czyli w tym przypadku 200zł?
    > tzn. złozyć zeznanie, że udzieliłem pożyczki mimo, że nie udzieliłem:/

    Nie. Nie udziliłeś pożyczki tylko wykonałeś depozyt nieprawidłowy.

    > Czy urzędnicy naprawdę mogą się czepiać o coś takiego?
    > pozyczka na 5 godzin? W jaki sposób w ogóle US wykrywa coś takiego?

    Nie sa w stanie dojść, chyba, że ktoś im doniesie. Raczej małoprawodpodobne.

> [...]
    > Dla mnie jasne jest, ze to te same pieniądze i nikt nimi
    > w międzyczasie nie mógł rozporządzać bo nie została wykonana żadna

    To nie są FIZYCZNIE te same pieniądze. Po prostu w systemie elektronicznym
    nie ma fizycznego obrotu banknotami.