  • 1. Data: 2007-01-03 06:44:16
    Temat: pit vat w 2007
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    Słyszałem że w 2007 roku nie trzeba składać co miesiecznej deklaracji pit5 i
    vat 7 czy to prawda ?

    czy podatek z pit i vat musze opłacać normalnie i bede sie rozliczał jedna
    deklaracją pod koniec roku ?

    Chciałbym w tym roku podatkowym rozliczać podatek VAT kwartalnie czy w
    świetle nowych przepisów mogę ?

    Czy w tym systemie zbieram podatek VAT z 4 miesiecy i płace go do 25
    miesiaca po kwartale ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-01-03 11:03:45
    Temat: Re: pit vat w 2007
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jan 2007, jacek wrote:

    > Słyszałem że w 2007 roku nie trzeba składać co miesiecznej deklaracji pit5
    > i vat 7 czy to prawda ?

    Tak i nie.
    PIT nie trzeba składać, VAT można sobie *wybrać* kwartalny (o ile jest
    się małym podatnikiem). Jak się nie wybierze to trzeba składać co
    miesiąc.

    > czy podatek z pit i vat musze opłacać normalnie

    Można wybrać kwartalnie!

    > Chciałbym w tym roku podatkowym rozliczać podatek VAT kwartalnie czy w
    > świetle nowych przepisów mogę ?

    I PIT też.

    > Czy w tym systemie zbieram podatek VAT z 4 miesiecy i płace go do 25 miesiaca
    > po kwartale ?

    A skąd wziąłeś 4 miesiące w kwartale?? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-03 11:54:20
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t . p l>

    > Tak i nie.
    > PIT nie trzeba składać, VAT można sobie *wybrać* kwartalny (o ile jest
    > się małym podatnikiem). Jak się nie wybierze to trzeba składać co
    > miesiąc.

    A jakieś papiery trzeba złożyć i jakie.? Do kiedy?

    --
    groups

  • 4. Data: 2007-01-03 18:50:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jan 2007, groups wrote:

    > A jakieś papiery trzeba złożyć i jakie.? Do kiedy?

    A właśnie...
    VAT trzeba wybrać *przed* okresem rozliczeniowym, czyli na ten
    kwartał już chyba za późno :(, pozostaje zacząć od kwietnia :)
    (czyli zgłosić do końca marca).
    Ale do PIT wystarczy "informacja" ("do Naczelnika US"), że
    się wybiera kwartalne zaliczki, do 20 lutego bodaj!

    pzdr, Gotfryd