  • 1. Data: 2004-09-19 19:09:07
    Temat: Wprowadzenie majątku własnego do firmy
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Prowadzę małą firmę tłumaczeniową. Czy jeśli miałem ostatnio do
    przetłumaczenia teksty z płyty DVD, to mogę na majątek firmy wprowadzić
    posiadany wcześniej odtwarzacz DVD (nie mam na niego rachunku - kupiłem ponad
    3 lata temu i wtedy o tym nie myślałem).

    Jeśli tak, to jak to zrobić? Czy wtedy mogę to wrzucić do kosztów uzyskania
    przychodów? (cena ok. 1000 zł)...

    Z góry dziękuję za pomoc...

    marcin

  • 2. Data: 2004-09-20 09:43:19
    Temat: Re: Wprowadzenie majątku własnego do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004, Marcin wrote:
    [...]

    Nie podejmuję się odpowiedzi na tak postawione pytanie.
    Czy nie najlepiej byłoby... swój sprzedać a kupić (choćby
    identyczny ;)) od kogoś !?

    Ja tylko do tego:

    >+ Czy wtedy mogę to wrzucić do kosztów uzyskania
    >+ przychodów? (cena ok. 1000 zł)...

    Jak przejrzysz archiwum grupy (groups.google.pl -> zaawansowane,
    zapodać nazwę grupy i słowa kluczowe) to znajdziesz kilka dyskusji
    na ten temat.
    IMO nie ma podstaw prawnych aby "rzeczowy składnik majątku" (definicja
    wyposażenia wg. rozp. o KPiR :)) wprowadzić "na stan" bez dokumentu
    nabycia.
    Prawo do przyjęcia "w uzywanie DG" jak to ujmuje ustawa przysługuje
    nam dla "własności podatnika" w przypadku *środków trwałych*.

    Jak dla mnie wynika z tego że owszem, *można* dowolny składnik
    rzeczowy będący własnością osobistą "przyjąć w używanie" - ale
    TYLKO poprzez wpis do EST !
    Oczywiście 1000 zł można amortyzować jednorazowo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)