  • 1. Data: 2008-02-05 11:47:41
    Temat: Wrzucanie w koszty biletów komunikacji miejskiej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Takie pytanie mnie naszło.

    Czy można sobie wrzucić w koszty bilety miesięczne MPK (albo
    i roczne), oczywiście przy założeniu faktycznego wykorzystania
    ich do DG (dojazd do biura, jak również do klienta przy pomocy
    środków Komunikacji Miejskiej)?

    Zakładam, że tak, bo jest to koszt który ponosze w związku
    z prowadzoną działalnością. Jak jednak może wyglądać kwestia
    faktycznego udowodnienia, że ten bilet był w tym celu
    wykorzystany?

    KPiR zasady ogólne, VAT

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-02-05 12:24:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > z prowadzoną działalnością. Jak jednak może wyglądać kwestia
    > faktycznego udowodnienia, że ten bilet był w tym celu

    Jeżeli masz oddzielny miesięczny na przejazdy prywatne,
    to nie powinno z tym być problemu. :)

    p.

  • 3. Data: 2008-02-05 12:30:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > Jeżeli masz oddzielny miesięczny na przejazdy prywatne,
    > to nie powinno z tym być problemu. :)

    Aha.. i oddzielny samochód firmowy na przejazdy prywatne też?
    To standard u każdego przedsiębiorcy, prawda?

    US nie potrafi skutecznie zakwestionować "wrzucania" w koszty jedynego
    samochodu przedsiębiorcy (gdzie wykorzystanie do celów prywatnych
    ewidentnie generuje DODATKOWE koszty) a będzie się bawił w bilet
    miesięczny który kosztuje tyle samo bez względu na to, czy
    przedsiębiorca jeździ tylko służbowo czy może też w niedziele na basen.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-02-05 12:58:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-05, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Jeżeli masz oddzielny miesięczny na przejazdy prywatne,
    > to nie powinno z tym być problemu. :)

    Nawet byłbym w stanie trzymać te skasowane bilety (jednorazowe),
    jakby to miało w czymś pomóc. Problem w tym, że nijak nie udowodnię,
    że to ja skasowałem ów bilet, bo niby jak? :)

    Bilety jednorazowe imienne nie są.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-02-05 19:10:23
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Aha.. i oddzielny samochód firmowy na przejazdy prywatne też?

    O, to by było idealnie. :)

> [...]
    > miesięczny który kosztuje tyle samo bez względu na to, czy
    > przedsiębiorca jeździ tylko służbowo czy może też w niedziele na basen.

    A to nie było tak, że albo trzeba mieć samochód ,,przeznaczony do firmy''
    (aka ,,cieżarówka''), albo kilometrówkę robić?

    p.

  • 6. Data: 2008-02-06 07:44:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > O, to by było idealnie. :)

    > A to nie było tak, że albo trzeba mieć samochód ,,przeznaczony do firmy''
    > (aka ,,cieżarówka''), albo kilometrówkę robić?

    Mogę prosić o definicję:
    - samochód przeznaczony do firmy
    - ciężarówka

    Definicja słownikowa się nie sprawdza. Zdanie nie ma sensu w odniesieniu
    do podatków.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-02-06 08:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tak OT do biletu miesięcznego, skoro już zeszło na OT:

    On Tue, 5 Feb 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Nawet byłbym w stanie trzymać te skasowane bilety (jednorazowe),
    > jakby to miało w czymś pomóc. Problem w tym, że nijak nie udowodnię,
    > że to ja skasowałem ów bilet, bo niby jak? :)

    Oświadczeniem.
    Art. 180 Ordynacji (sprawdź).
    Sam rozliczam bilety na DW pt. "rozliczenie kosztów wyjazdu", które jest
    ni mniej ni więcej niż właśnie oswiadczeniem (jak każdy DW).

    > Bilety jednorazowe imienne nie są.

    ...i?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-02-06 09:42:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-06, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Sam rozliczam bilety na DW pt. "rozliczenie kosztów wyjazdu", które jest
    > ni mniej ni więcej niż właśnie oswiadczeniem (jak każdy DW).

    Ale to są bilety użytkowane prywatnie. Mam sobie oświadczać,
    że ten i ten bilet użyty został dnia X.Y.Z, żeby dojechać do kina
    i parafka? :) I gdzie niby do KPiR coś takiego wrzucić? ;)

    Na DW to i owszem - rozliczam koszty wyjazdów, ale to służbowych.
    Wszystko ma wówczas umocowania w rachunkach, biletach itd.
    dołączanych do DW.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-02-06 13:41:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Ale to są bilety użytkowane prywatnie.

    A, znaczy w celach osobistych?
    Bo "cele gospodarcze" w 1.os DG również są prywatne!

    > Mam sobie oświadczać,
    > że ten i ten bilet użyty został dnia X.Y.Z, żeby dojechać do kina
    > i parafka? :) I gdzie niby do KPiR coś takiego wrzucić? ;)

    A po co? :)
    Dokumentować mamy wydatki "służące przychodom".
    Jak masz na myśli np. "sprawę telefonu", to pierwotny problem jest
    taki, iż użytkowanie w celach osobistych *zwiększa wydatek*, i nie ma
    powodu aby owo "zwiększenie" (nieznane jeśli nie udokumentowane)
    było zaliczone w koszty, więc USy czasem się tego PODOBNO czepiają (czy
    ma się drugi telefon albo chcą "wykazu rozmow").

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-06 14:12:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > było zaliczone w koszty, więc USy czasem się tego PODOBNO czepiają (czy
    > ma się drugi telefon albo chcą "wykazu rozmow").

    Tak a propos.. właśnie sobie pomyślałam co by było jakby US chciał
    przejrzeć moje billingi. Ja zasadniczo z całą bliższa rodziną jakieś
    interesy prowadzę. Nawet z mężem (pośrednio ale jednak) mam sprawy
    służbowe ;).
    A ze znajomymi gadam przez skype ;)
    Z ręką na sercu - mam same rozmowy służbowe na komórce ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813