  • 11. Data: 2003-05-07 07:50:22
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: "ak" <a...@g...pl>

    Hmm, to ja chyba naiwny jestem, moje rozumienie tego wywiadu było takie,
    "...chcemy aby 19% jedna stawka tzw. podatku CIT objęła nie tylko podmioty
    prawne ale także osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, mamy
    nadzieję że zaoszczędzone w ten sposób pieniądze podatnicy wykorzystają na
    inwestycje co powinno sprzyjać rozwojowi gospodarczemu...". Ale z tego co
    mówicie to mój nastrój hurraoptymizmu się nieco schłodził :(

    Ktoś pytał jaka to może być korzyść żeby zamiast PIT był CIT (chociaż
    dokładnie pamiętam że w TV gość w tym momencie mówił tzw. CIT w znaczeniu
    jakoby stawka a nie inne przepisy, tak ja zrozumiałem). To ja powiem tak,
    hipotetyczny podatnik płaci 40% podatku z osobistej działalności
    gospodarczej, czy nie byłoby lepiej płacić 19% zakładając że nie spowoduje
    to przejścia na pełną księgowość oraz innych pułapek typu "dywidenda"??? Ja
    na razie rozpatruję to w takim kontekście.

    pozdrawiam, AK

  • 12. Data: 2003-05-07 07:53:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2003, PC wrote:

> [...]
    >+ czyli 81. Nagle Franek chce kupic sobie domek, zabiera
    >+ z firmy 81 placi 40% podatku i zostaje mu niecale 50???

    Dywidenda jest ryczałtem - 15% "wyprowadzanych" pieniędzy.
    Czyli:
    - DG zarobiła brutto 100, załóżmy 20% CIT: zostaje 80
    - 80 zostaje "wyprowadzone", od tego 15% dywidendy co stanowi 12
    Wychodzi że wypłaca się 68.
    Znaczy realnego podatku było 32 :), przesadzasz.
    I tak to mniej więcej wygląda przy spółkach, AFAIK.

    >+ > może być gorzej :[
    >+ Nie no bez jaj, ja sie q... wyprowadzam.

    Jestem ciekaw czy i jakie rozwiązania rząd podejmie. W końcu
    wśród "małych" 40% nie jest chyba *jednak* regułą :] - a już
    ci łapiący się na 30% przy takim scenariuszu byliby "w plecy",
    szczególnie uwzględniając skasowanie różnych odliczeń. Zdaje
    się że od wypłat z dywidendy nijak nic odliczyć podatkowo
    się nie da... :> (niedawno ktoś pytał na grupie np. o darowizny)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-05-07 07:54:19
    Od: "ak" <a...@g...pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Hejka Gotfryd, ustaw sobie datę bo o 9:51 jest już twój post z 9:53 :)
    A ja się podpieram atomem z obserwatorium w Borowcu to liczę że mam dobry
    czas :)

    pozdrówka, AK

  • 14. Data: 2003-05-07 20:25:48
    Temat: OT: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2003, ak wrote:
    [...]
    >+ Hejka Gotfryd, ustaw sobie datę bo o 9:51 jest już twój post z 9:53 :)

    Marudzisz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (poprawiający czas...)

  • 15. Data: 2003-05-07 20:44:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2003, ak wrote:

> [...]
    >+ nadzieję że zaoszczędzone w ten sposób pieniądze podatnicy wykorzystają na
    >+ inwestycje co powinno sprzyjać rozwojowi gospodarczemu...".

    Przyjrzyj się postowi w którym protestuję przeciwko czyjejś dywagacji
    o 40% dywidendzie :)
    Wyjdzie że *dokładnie* to co wyżej jest spełnione (i nic więcej :]).
    Tak długo jak zyski "z DG" zostają "na koncie DG" (tj. przy założeniu
    że obowiązuje taki model jak przy spółkach) - oczywiście, "środki na
    inwestycje" będą opodatkowane w wysokości CIT - niechby było 19%.
    Ale w tym co cytujesz nie ma ani słowa o *osobistym* przychodzie
    właściciela :>, zgadza się ?
    Stąd jak próbowałem zrozumieć "co minister mógł mieć na myśli"
    wydedukowałem że pewnie model "a'la spółka handlowa" j.w. :)

    >+ Ale z tego co
    >+ mówicie to mój nastrój hurraoptymizmu się nieco schłodził :(

    E tam, inwestować to będziesz mógł do upojenia :], może
    z wyłączeniem samochodów osobowych ;) Gorzej jak wpadniesz
    na głupi pomysł żeby *sobie* coś wypłacić ;>
    Inna sprawa że oznaczałoby to dochodowy podatek liniowy - 31,15%

> [...]
    >+ to przejścia na pełną księgowość oraz innych pułapek typu "dywidenda"??? Ja
    >+ na razie rozpatruję to w takim kontekście.

    Może masz rację. Ale ja mam obawy.
    Zauważ że naturalnym odruchem będzie nasilenie się zjawiska "wypychania"
    pracowników na "własne DG". A próba zapobieżenia zjawisku skończy
    się tak jak tegoroczna treść ustawy: że rzecznik mówi co innego
    niż ustawa... (znaczy: "że to jest nadal DG") :)
    I nie_wiadomo_ile_ani_jakich innych efektów ubocznych można się
    spodziewać przy okazji...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-05-08 12:05:44
    Od: "PC" <a...@i...pl>

    > Przyjrzyj się postowi w którym protestuję przeciwko czyjejś dywagacji
    > o 40% dywidendzie :)
    To nie byla dywagacja o dywidendzie :-) Jakos przyjąłem, ze wlasciciel
    dobrze zarabia i zaplaci (przy wyplacie dla siebie) 40% podatku dochodowego.

    pozdr
    PC

  • 17. Data: 2003-05-08 12:08:09
    Od: "PC" <a...@i...pl>

    Oczywiscie osobiscie rowniez protestuje przeciwko jakimkolwiek
    podatkom, a tym bardziej w takim wymiarze :-)

    pozdr
    PC

  • 18. Data: 2003-05-08 23:02:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2003, PC wrote:

    >+ > Przyjrzyj się postowi w którym protestuję przeciwko czyjejś dywagacji
    >+ > o 40% dywidendzie :)
    >+ To nie byla dywagacja o dywidendzie :-)

    Nie wiem czy mowa o tym samym poście :)
    Przedstawiałem własne dywagacje skutkiem przemyśleń gdzie tu
    nasz szanowny minister ukrył haczyk (bo że go nie ma to jakoś
    nie wierzę :[). Wspomniałem że na przykład *może* to oznaczać
    opodatkowanie "osobiste z DG" w wysokości CIT+dywidenda, na co
    ktoś stwierdził że na dictum 19%+40% to się wyprowadza - ale
    przecież dywidendy jest 15% i to liniowo :)

    >+ Jakos przyjąłem, ze wlasciciel
    >+ dobrze zarabia i zaplaci (przy wyplacie dla siebie) 40% podatku dochodowego.

    Jeśliby był "CIT dla wszystkich" to wykluczone żeby był 2* naliczany
    podatek dochodowy, raczej TK by chronił.
    Ale numer z czymś dywidendopodobnym mógłby przejść :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-05-09 07:45:02
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-05-09 01:02, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > ktoś stwierdził że na dictum 19%+40% to się wyprowadza - ale
    > przecież dywidendy jest 15% i to liniowo :)

    ale dziś już wiadomo, że dywidenda (wg K) ma wzrosnąć do 19%

    andy_nek

  • 20. Data: 2003-05-09 08:57:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Andrzej Kłos wrote:
    [...]
    >+ ale dziś już wiadomo, że dywidenda (wg K) ma wzrosnąć do 19%

    Acha. No to mamy śladowy spadek opodatkowania "wypłaty z zysku"
    dla CIT (o 1,01%, z 35,4% do 34,39%) - dobrze liczę ?
    Dla 1-os. DG 34,39% podatku może nie zawsze być rewelacją :],
    tylko najbogatsi którzy płacili podatki wyjdą na plus.
    Oczywiście zakupy inwestycyjne wychodzą na plus wszystkim.
    Piszę o własnych dywagacjach nt. "o co podejrzewam ministra",
    oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd