  • 1. Data: 2002-01-15 16:08:14
    Temat: Wybór formy opodatkowania-pomocy
    Od: "Mirage" <z...@b...gnet.pl>

    Czy osoba w 2001 r prowadząca księgę przychodów i rozchodów teraz w 2002r
    musi składać oświadczenie że założyła na 2002 r taką księgę?
    (już mam mątlik w głowie z tym wyborem formy opodatkowania-ryczałtowy
    podatek mi nie pasuje).
    Jeżeli ktoś mi podpowie to będę wdzięczny.

  • 2. Data: 2002-01-15 17:25:58
    Temat: Re: Wybór formy opodatkowania-pomocy
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mirage" <z...@b...gnet.pl> wrote in message
> [...]
    > musi składać oświadczenie że założyła na 2002 r taką księgę?
    > (już mam mątlik w głowie z tym wyborem formy opodatkowania-ryczałtowy

    No przeciez juz tyle razy pisalismy, ze co rok trzeba sie od nowa
    oswiadczyc.
    do 20 stycznia

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-15 17:28:16
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Mirage" <z...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatek mi nie pasuje).
    > Jeżeli ktoś mi podpowie to będę wdzięczny.

    jak chcesz być na KPiR to w oświadczeniu, że wybierasz ją i zasady ogólne,
    musi być jeszcze
    magiczna formułka, że "zrzekasz się ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych"....
    i oczywiście - wg obecnych przepisów - składasz takie ośw co roku ....

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-01-15 18:09:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ktp" <[...]
    > magiczna formułka, że "zrzekasz się ryczałtu od przychodów
    > ewidencjonowanych"....
    > i oczywiście - wg obecnych przepisów - składasz takie ośw co roku ....

    Ja nie mam uprawnien do "ryczaltu" a i tak musze sie oswiadczyc w US.
    Co rok...
    (2 lata temu sie przemeldowalem i mile Panie w US powiedzialy, bym sie
    oswiadczyl
    po raz drugi. A ze byly mile, oswiadczylem im sie, ze bede prowadzil KPiR
    i.t.d.
    wg druczka, ktory mi zaproponowaly)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-15 18:31:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > magiczna formułka, że "zrzekasz się ryczałtu od przychodów
    [...]
    >+ Ja nie mam uprawnien do "ryczaltu" a i tak musze sie oswiadczyc w US.

    Prawdę mówiąc - to to że *nie będziesz miał* uprawnień nie jest
    takie oczywiste; również nie jest (dla mnie) oczywiste czy mając
    *wpisany do rejestru* (w UM) jakiś typ działalności której się
    *faktycznie nie prowadzi* nie można mieć ryuczałtu !
    BTW: ktoś wie ?
    No i poza tym - w Ustawie są opisy co robić jak ktoś "wlezie"
    w zakaz (w niektórych przypadkach).

    >+ Co rok...
    [...]
    >+ po raz drugi. A ze byly mile, oswiadczylem im sie, ze bede prowadzil KPiR
    >+ i.t.d.
    >+ wg druczka, ktory mi zaproponowaly)

    Druczek jest wygodny, mniej pisania :)
    Ale JAKBYŚ tego nie zrobił to chyba miałbyś miłą rozmowę pt.
    "mandat" lub "grzywna" (nie pamiętam pod co podlega).... :(

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd