  • 1. Data: 2004-04-21 16:11:06
    Temat: Wycofanie komputera z zawieszonej DG (z data wstecz)
    Od: A&M Wieczorek <w...@a...pl>

    Witam,

    Mam problem.
    Zawiesilem DG ok. rok temu (KPiR). Wciaz wisi...
    W momencie zawieszenia na stanie mialem komputer z monitorem i kilka
    czesci dokupowanych pozniej do niego (HDD, pamiec itp).
    Wartosc calosci grubo ponizej 3500 i byl to koszt nie amortyzacja.

    Mamy teraz kwiecien a zalezy mi, by byc wlascicielem tego sprzetu przed
    4 marca - czyli by komputer nie nalezal do mojej firmy tylko do mnie
    jako osoby prywatnej. Chcialbym wygenerowac jakis "protokol
    sprzedazy/przekazania" lub cos podobnego.

    Oczywiscie wszystkie potrzebne podatki chetnie zaplace tylko nie wiem
    jak to zrobic??
    Przyklad - moglbym np. sprzedac sobie (z data wsteczna?) te wszystkie
    graty ale w marcu mialem zawieszona dzialalnosc ;-(( Czy tak mozna?

    Prosze o pomoc - probuje odzyskac niewielkie pieniadze i do tego zrobic
    to "prawie uczciwie": wygenerowac jakis ruch w historii - calkiem
    niedawnej - ale za to zaplacic podatek ;-))

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-04-22 09:20:01
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A&M Wieczorek wrote:

> [...]
    > to "prawie uczciwie": wygenerowac jakis ruch w historii - calkiem
    > niedawnej - ale za to zaplacic podatek ;-))

    Jesli chce pan zaplacic podatek, to po prostu trzeba ST jakis sprzedac..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-22 09:56:53
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie piszesz czy jesteś VATowcem: jeśli tak to FW (faktura wewnętrzna).
    > Ale NIE WIEM czy możesz (wręcz wątpię).

    > [...]
    >
    > ...problem w tym iż działalność jest ZAWIESZONA jak widzisz :)

    Wiesz co ?
    Nie przyszlo mi do glowy, ze ST mozna sprzedac po zakonczeniu dzialanosci a
    "w zawieszeniu" nie..

    poza ty co to jest "zawieszona" ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-22 10:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-22 15:21:48
    Od: A&M Wieczorek <w...@a...pl>

    Dnia 2004-04-22 11:56, Użytkownik bosz napisał:

    > Wiesz co ?
    > Nie przyszlo mi do glowy, ze ST mozna sprzedac po zakonczeniu dzialanosci a
> [...]

    Witam,
    wpadlem na pomysl, ze napisze umowe uzyczenia sprzetu mojej zonie - to
    rozwiazanie tez mnie urzadza. W pewnym sensie to ona bedzie wowczas
    uzytkownikiem i "wlascicielem" tego sprzetu. A umowa ta ma ta zalete, ze
    nie trzeba jej nigdzie "vatowac", opodatkowywac ani zglaszac.
    Po czym czem predzej "odwieszam" dzialalnosc i pozbywam sie ST /
    wyposazenia legalnie i po US-owemu.

    Chyba, ze sie myle...?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2004-04-23 10:10:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A&M Wieczorek wrote:

    [...]

> [...]
    > nie trzeba jej nigdzie "vatowac", opodatkowywac ani zglaszac.
    > Po czym czem predzej "odwieszam" dzialalnosc i pozbywam sie ST /

    Ja naprawde nie wiem jakijest problem..
    dlazego nie mozna sprzeac skladnikow majatku jak sie ne prowadzi
    dzialanosci...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-05-06 04:40:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, A&M Wieczorek wrote:
    [...]
    BTW: "kupić ci nożyczki" ? Czytaj: "tnij nieco cytaty" ! :)

    >+ wpadlem na pomysl, ze napisze umowe uzyczenia sprzetu mojej zonie - to
    >+ rozwiazanie tez mnie urzadza. W pewnym sensie to ona bedzie wowczas
    >+ uzytkownikiem i "wlascicielem" tego sprzetu.

    Nie będzie właścicielem. Będzie "tylko" posiadaczem (zależnym),
    a to ZUPEŁNIE inne pojęcie....
    Z p. widzenia "papierkologii" - IMO bez efektu. Nawet podatku płacić
    nie musi, skoro żona :] !

    >+ Chyba, ze sie myle...?

    Jakoś nie widzę co możesz osiągnąć użyczeniem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)