  • 1. Data: 2003-09-17 20:43:45
    Temat: ulga remontowa
    Od: "BEATA NOWICKA" <B...@O...PL>

    Mam pytanko!Czy ktos wie, czy mozna odliczyc w ramach ulgi remontowej
    wydatki na materiały na wykonczenie mieszkania zakupionego na rynku
    pierwotnym.Czytałam, ze niedawno sie to zmieniłoa-i teraz jest to
    mozliwe-ale tylko w przypadku gdy posiadam tytuł prawny do lokalu. Co
    oznacza tytuł prawny? Nie podiadam jeszcze aktu notarialnego?Przeciez nie
    bede czekała z zakupieniem materiałów - bo musze wykonczyc mieszkanie.

  • 2. Data: 2003-09-17 21:44:42
    Temat: Re: ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, BEATA NOWICKA wrote:

> [...]
    >+ bede czekała z zakupieniem materiałów - bo musze wykonczyc mieszkanie.

    Temat znam mało, ale o tej porze pewnie nie będzie konkurencji ;)
    to napiszę co wiem: *remontować* możesz mieszkanie które już
    jest "w użyciu". Przed tym, to jest "budowa mieszkania" - a na
    to ulgi już nie ma.
    Zdaje się że nawet USy próbowały się czepiać, jeśli coś
    się robiło "od zera": przykładowo jeśli wymieniałabyś
    parkiet na kafelki (albo odwrotnie) - to byłoby OK,
    ale kładzenie "po raz pierwszy" - nie, bo to ciągle
    "budowa" i "wykoińczenie" a nie "remont" :> *Również*
    *zdaje się* że ta interpretacja została oddalona.
    Ale sprawdź - albo poczekaj aż ktoś potwierdzi
    lub zaprzeczy.
    Niemniej... dopóki nie jesteś właścicielem/najemcą/
    dzierżawcą/czymkolwiek - to nie remontujesz :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-18 08:29:03
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > Mam pytanko!Czy ktos wie, czy mozna odliczyc w ramach ulgi remontowej
    > wydatki na materia?y na wykonczenie mieszkania zakupionego na rynku
    > pierwotnym.Czyta?am, ze niedawno sie to zmieni?oa-i teraz jest to
    > mozliwe-ale tylko w przypadku gdy posiadam tytu? prawny do lokalu. Co
    > oznacza tytu? prawny? Nie podiadam jeszcze aktu notarialnego?Przeciez nie
    > bede czeka?a z zakupieniem materia?ów - bo musze wykonczyc mieszkanie.

    skoro niemasz aktu notarialnego, to lepiej nie spiesz sie z wykonczeniem
    mieszkania, bo wpompujesz w nie kupe kasy bez pewnosci, ze nie pojawia sie
    jakies problemy z deweloperem.

  • 4. Data: 2003-09-18 08:32:21
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

> [...]
    > to ulgi juz™ nie ma.
    > Zdaje sieœ z™e nawet USy próbowa?y sieœ czepiac´, jes´li cos´
    > sieœ robi?o "od zera": przyk?adowo jes´li wymienia?abys´
    > parkiet na kafelki (albo odwrotnie) - to by?oby OK,
    > ale k?adzenie "po raz pierwszy" - nie, bo to ciaœgle
    > "budowa" i "wykoin´czenie" a nie "remont" :> *Równiez™*
    > *zdaje sieœ* z™e ta interpretacja zosta?a oddalona.
    > Ale sprawdz´ - albo poczekaj az™ ktos´ potwierdzi
    > lub zaprzeczy.
    > Niemniej... dopóki nie jestes´ w?as´cicielem/najemcaœ/
    > dzierz™awcaœ/czymkolwiek - to nie remontujesz :(

    w ostatniej gazecie nieruchomosci napisali, ze mozna "remontowac" mieszkanie
    z rynku pierwotnego i jest to interpretacja MF