  • 1. Data: 2003-09-17 20:43:47
    Temat: Czy dobrze wystawili fakturę ?
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

    Witam

    Mam mały problem. Wynajmuję powierzchnię od jednego z trójmiejskich
    marketów. Czynsz płacę w kasie na zapleczu tego właśnie obiektu. Płacąc
    czynsz (za miesiąc wrzesień) 29 sierpnia zaznaczałem że chcę fakturę na
    sierpień. Niestety "przez pomyłkę pracownika" otrzymałem z datą sprzedaży i
    wystawienia : 3.09.2003. Mam dowód wpłaty z 29 sierpnia. Księgowa marketu
    wytłumaczyła mi że mają obowiązek WYSTAWIENIA faktury w ciągu tygodnia, więc
    zarządałem zmiany daty SPRZEDAŻY (chodziło mi o to aby była sierpniowa - do
    rozliczenia vatu na sierpień (chyba tak mogę robić?)), księgowa stwierdziła
    że datę sprzedaży też mogą sobie przeciągnąć od mojego wpłacenia o
    tydzień.CZY DATĄ SPRZEDAŻY JEST DATA WPŁACENIA PIENIĘDZY W KASIE CZY DATA
    WYBRANA PRZEZ KSIĘGOWĄ W CIĄGU TYGODNIA, CZY KSIĘGOWA MA RACJĘ (zależy mi na
    fakturze na sierpień)?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2003-09-17 21:39:18
    Temat: Re: Czy dobrze wystawili fakturę ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Darek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zarządałem zmiany daty SPRZEDAŻY (chodziło mi o to aby była sierpniowa - do
    >+ rozliczenia vatu na sierpień (chyba tak mogę robić?)),

    Pierwsze słyszę.
    Przyczepienie się przy kontroli do odliczenia VATu przed
    datą *otrzymania* faktury jest zdaje się "standardem" (zresztą
    zgodnym z przepisami, nie ma o co mieć pretensji).
    Poszukaj w groups.google komentarzy do "sprawdzania na poczcie".
    Chcesz powiedzieć że otrzymałeś f-rę przed jej wystawieniem ? ;)

> [...]
    >+ CZY DATĄ SPRZEDAŻY JEST DATA WPŁACENIA PIENIĘDZY W KASIE CZY DATA
    >+ WYBRANA PRZEZ KSIĘGOWĄ W CIĄGU TYGODNIA, CZY KSIĘGOWA MA RACJĘ

    Pominę, bo powołać się na "datę powstania obowiązku" bym
    pewnie umiał, ale na "datę sprzedaży" jest za późno :)

    >+ (zależy mi na fakturze na sierpień)?

    ...to popatrz kiedy masz prawo odliczyć VAT.
    IMHO: "wybić sobie z głowy". Ustawodawca celowo powprowadzał
    takie pułapki, żeby przy "miesięcznym" (na koniec m-ca)
    rozliczaniu trzeba było kredytować Skarb :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)