  • 1. Data: 2007-09-06 21:24:13
    Temat: Wykaz towarów na fakturze
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Witam.

    Będę wystawiał swoją pierwszą fakturę na usługę modernizacji komputera.
    Wymieniam pamięć, dysk, napęd.
    Czy wszystkie te elementy muszę umieścić na fakturze,
    czy mogę wystawić fakturę na usługę: "modernizacja komputera
    (części+robocizna)"??

    Pozdrawiam,
    m.

  • 2. Data: 2007-09-07 16:05:49
    Temat: Re: Wykaz towarów na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Sep 2007, marjek wrote:

> [...]
    > Czy wszystkie te elementy muszę umieścić na fakturze,
    > czy mogę wystawić fakturę na usługę: "modernizacja komputera

    Mam pytanie.
    Czy masz faktury za zakup czegoś takiego, jak np.:
    - układy scalone RAM
    - układ scalony ROM (lub pochodzne) - taki w których w "firmowych"
    pamieciach zapisywane są parametry, np. taktowanie
    - epoksyd szklany (lub podobny) metalizowany (takie cóś, z czego robi
    się płytki drukowane)
    - robocinę xxx roboczominut ;)

    ...czy raczej "Pamięć DDRAM xxx sztuk dwie"?

    :)
    IMHO: nie ma przeciwsskazań, aby mieć dokument opisujący konkretnie
    co modernizowano (dla ew. celów pozapodatkowych, jak i podatkowych:
    "a gdzie Pan zuzył tych 18 harddysków, co" :)) , nie widzę powodu
    żeby nie mogło to być zrobione na f-rze, ale *również* nie widzę
    powodu, dla którego miałyby to być oddzielne pozycje na f-rze,
    wręcz nie powinny jak usługa jest "całością".
    To po prostu materiały, które posłuzyły do wykonania usługi.

    Odrębnym nabyciem mogą być zainteresowane tylko firmy :)
    (hint: sprawdzić zasady "limitu" dla podatkowego ulepszenia!)

    pzdr, Gotfryd