  • 1. Data: 2003-11-04 20:24:32
    Temat: Wynajem mieszkania a podatek ryczaltowy
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Pracuje na etat i dodatkowo prowadze dzialanosc gosp. ktora jest na KPiR.

    Czy moge placic podatek ryczaltowy od wynajmu mieszkania czy nie bo prowadze
    dzialalnosc.
    Dzialalnosc ta nie ma nic wspolnego z wynajem mieszkan.

    A czy moja zona moze w calosci rozliczac sie z wynajmu mieszkania ( a ja
    nie) podatkem ryczaltowym jezeli mieszkanie jest wspolwlasnoscia.
    Zona nie prowadzi zadnej dzialalnosci.

    Pomozcie bo po lekturze www.gazeta.pl powstaly jedynie watpliwosci.

    Pozdr.
    Daro

  • 2. Data: 2003-11-06 13:40:38
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a podatek ryczaltowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Daro wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy moge placic podatek ryczaltowy od wynajmu mieszkania czy nie bo prowadze

    AFAIK tak. O ile najem nie jest przedmiotem DG, to jako osobny
    rodzaj przychodu może być opodatkowany "osobno" (i inaczej).

    Nie wypowiadam się w kwestii czy wtedy np. możesz rozliczać
    się wspólnie z żoną z dochodów itp - bo nie wnikałem.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-06 14:23:54
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Daro wrote:

> [...]
    > prowadze dzialalnosc.
    > Dzialalnosc ta nie ma nic wspolnego z wynajem mieszkan.

    AFAIR w tym roku nie. W przyszłym jeśli senat/prezydent nic nie zmieni
    tak.

  • 4. Data: 2003-11-06 17:34:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+
    >+ >+ Czy moge placic podatek ryczaltowy od wynajmu mieszkania czy nie bo prowadze

    Odszczekuję.
    Pełny opis będzie pewnie (płatne !) tu:
    http://www.infor.pl/dokumentplatny.html?P180=I55.200
    3.015.000002900
    http://www.infor.pl/dokumentplatny.html?P180=I01.200
    3.012.027000300

    Ale interwencja RPO opisana tu:
    http://www.infor.pl/dokumentplatny.html?P180=I02.200
    3.082.00000030B

    ...niewątpliwie świadczy że skłamałem :(
    Jednak nie....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-11-10 21:39:57
    Temat: Odp: Wynajem mieszkania a podatek ryczaltowy
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bodlho$11i1$...@n...atman.pl...

    > AFAIR w tym roku nie. W przyszłym jeśli senat/prezydent nic nie zmieni
    > tak.

    Czyli od 1 stycznia zmieniaja sie przepisy podatku ryczaltowego?

    Dziekuje za wczesniejsze odpowiedzi

    Pozdr.
    Daro

  • 6. Data: 2003-11-12 17:26:30
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Daro" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:bodlho$11i1$...@n...atman.pl...

    > Czyli od 1 stycznia zmieniaja sie przepisy podatku ryczaltowego?

    Nie(koniecznie).
    "Pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od
    przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy podatnik składa do
    urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika nie
    później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego. Natomiast podatnik
    rozpoczynający najem w trakcie roku podatkowego, który chce skorzystać z
    opodatkowania go w formie ryczałtu, składa takie oświadczenie do dnia
    poprzedzającego dzień rozpoczęcia najmu, nie później jednak niż w dniu
    uzyskania pierwszego przychodu."
    Jeśli rozpocząłeś najem w bieżącym roku (lub wczesniej) i do
    osiągnięcia pierwszego przychodu nie zadeklarowałeś chęci płacenia
    podatku ryczałtowego, to następną szansę masz dopiero od przyszłego
    roku, pod warunkiem, że na czas (20 stycznia) złożysz stosowne
    oświadczenie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl