  • 1. Data: 2003-11-04 20:31:39
    Temat: NIP a brak stałego meldunku w Polsce
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Witam
    Znajomy jest Polakiem, ale ma stałe zameldowanie w Czechach. W Polsce ma
    tymczasowe.
    Teraz ma podpisać umowe-zlecenie a nie ma nawet NIPu. Czy w umowie wpisać
    urząd skarbowy z miejsca tymczasowego zameldowania? Dostanie NIP bez
    problemu? Dodatkowo jest studentem dobrze by było jakby nie musiał z tych
    kilkudziesięciu zł płacić jeszcze na ZUS.
    Za wszelkie wyjaśnienia będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyslij swoja relacje i wygraj roczna prenumerate
    "Podrózy". Szczególy na www.tramping.slask.prv.pl

  • 2. Data: 2003-11-04 20:38:54
    Temat: Re: NIP a brak stałego meldunku w Polsce
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Lubojański napisał:
> [...]
    > kilkudziesięciu zł płacić jeszcze na ZUS.
    > Za wszelkie wyjaśnienia będę bardzo wdzięczny.

    Powinien wystapic o nadanie NIP w US odpowiednim wg. miejsca zamieszkania.
    Nas druku NIP-3 jest rubryka z pytaniem o miejsce zameldowania stałego
    lub czasowego.
    Dla niego będzie to zameldowanie czasowe - stałe zameldowanie za granica
    nie liczy sie dla US.

    Jeżeli jest studentem i nie skończył jeszcze 26 lat to od umowy zlecenia
    nie płaci sie za niego żadnych składek ZUS.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-11-04 20:43:54
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> nagryzmolił(a) w
    news:bo92rq$emr$1@nemesis.news.tpi.pl :

> [...]
    > lub czasowego.
    > Dla niego będzie to zameldowanie czasowe - stałe zameldowanie za granica

    OK. Thx. Ten NIP-3 wypisuje się już po podpisaniu umowy-zlecenia (którą
    podpisuje się wtedy "na PESEL")??

    > Jeżeli jest studentem i nie skończył jeszcze 26 lat to od umowy zlecenia
    > nie płaci sie za niego żadnych składek ZUS.

    To wiedziałem ale nie byłem pewien czy dla niego będzie tak samo.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 4. Data: 2003-11-04 22:40:36
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    A co zrobic z moim szwagrem;- ma polski paszport, ale jest od 30 lat
    rezydentem w USA, w Polsce bywa tylko na wakacjach. Chce nabyc w Polsce
    nieruchomość, jako polski obywatel ma do tego prawo, ale notariusz żąda
    PESEL-u i NIP-u. I co z tym fantem?

  • 5. Data: 2003-11-05 04:02:04
    Temat: Re: Re: NIP a brak stałego meldunku w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Budzik wrote:

    >+ Użytkownik Paweł p...@w...pl@niechcespamu ...
    >+
    >+ > A co zrobic z moim szwagrem;- ma polski paszport, ale jest od 30 lat
    >+ > rezydentem w USA, w Polsce bywa tylko na wakacjach. Chce nabyc w Polsce
    >+ > nieruchomość, [...]
    >+ >
    >+ PESEL pewnie ma, a NIP???
    >+ Jeżeli nie jest płatnikiem ani podatnikiem to pewnie nie ma obowiązku
    >+ posiadania.

    Jak kupi nieruchomość to jak najbardziej będzie podatnikiem :)
    PCC to nie podatek ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-11-05 07:13:28
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

> [...]

    > PESEL-u i NIP-u. I co z tym fantem?

    PESEL pewnie ma, a NIP???
    Jeżeli nie jest płatnikiem ani podatnikiem to pewnie nie ma obowiązku
    A jeżeli się mylęi w tej sytuacji będzie musiał mieć NIP to cyba dla osób
    nie posiadających miejsca zamieszkania w Polsce jest ii us warszawa-
    śródmieście (vhyba!!!).

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
    że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

  • 7. Data: 2003-11-05 22:23:15
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jak kupi nieruchomość to jak najbardziej będzie podatnikiem :)
    > PCC to nie podatek ? ;)

    Co racja to racja!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.