  • 1. Data: 2004-05-19 18:28:21
    Temat: Wysyłka do UE sprzętu na testy
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    (sorry, jeśli to mój drugi post na ten temat, ale mój serwer news coś
    się sypał i chyba nie wysłał poprzedniego w świat)

    Mam wysłać klientowi do Francji sprzęt do przetestowania. W kraju robię
    to tak, że albo wysyłam sprzęt z fakturą i w przypadku zwrotu wystawiam
    korektę, albo wysyłam sprzęt z jakąś umową wypożyczenia i wystawiam
    fakturę, gdy klient zdecyduje się zakupić sprzęt.

    A co w przypadku UE? Czy jak wyślę z fakturą i klient zwróci, to mam
    wystawić fakturę korygującą? Czy muszę czekać z pomniejszeniem podatku
    dochodowego, aż klient odeśle mi podpisaną? Czy też może klient powinien
    sprzedać mi mój własny sprzęt? (tj. wystawi normalną fakturę)

    A co w przypadku wypożyczenia na umowę - jeśli wystawie fakturę z datą
    powiedzmy 20 czerwca, a na liście przewozowym i w innych dokumentach będzie
    napisane, że towar został dostarczony powiedzmy 25 maja?

    P.