  • 1. Data: 2004-05-19 19:07:16
    Temat: renta rodzinna (ponownie)
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Zajrzałem do archiwum, ale tam był tylko link do strony ZUSu, który nie
    działa :-(

    W związku z tym pytanie:
    5.maja ukończyłem 24 latka. Czy rentę będę dostawał jeszcze przez rok
    (do chwili ukończenia 25 lat) czy też już w maju nie dostanę?
    Jakoś nie mogę sobie przypomnieć, wydaje mi się, że do ukończenia 25
    lat, ale czy na pewno?

    chester
    PS. upraszczając załóżmy, że cały czas się uczę/będę uczył.

  • 2. Data: 2004-05-22 17:14:46
    Temat: Re: renta rodzinna (ponownie)
    Od: "Radzio" <l...@i...pl>

    Witam!!!
    Mialem ten sam problem rente dostaniesz

    "Do renty rodzinnej mają prawo: dzieci własne, dzieci drugiego małżonka,
    dzieci przysposobione - do ukończenia 16. roku życia lub 25. roku życia,
    jeśli się uczą oraz bez względu na wiek, jeśli stały się całkowicie
    niezdolne do pracy przed 16. rokiem życia lub w czasie nauki w szkole do
    ukończenia 25. roku życia. Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat będąc na ostatnim
    roku studiów, prawo do renty przedłuża się do zakończenia tego roku studiów"
    źródło: http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm

    Ja bralem rentę rodzinna 5 kazdego miesiąca:
    np. 5 lipca, 5 czerwca itd.
    2 kwietnia konczylem 25 lat
    ostanią rentę wziełem wiec 5 marca

    Pozdrawiam: