  • 1. Data: 2007-01-10 18:50:54
    Temat: Wysylka za pobraniem a kasa fiskalna- czy dobrze rozumiem?
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Ponizej orzeczenie sadu administracyjnego z Lodzi ktore mnie zainteresowalo.
    Jezeli przy wysylce za zaliczeniem pocztowym obowiazek podatkowy w zakresie
    VAT powstaje w momencie wplyniecia zaplaty (m/w tydzien po wysylce), to czy
    to oznacza ze na kase fiskalna wbijam towar rowniez tydzien po wysylce? A co
    z paragonem? Mam mu go doslac odbiorcy???? (sprzedaje detalicznie osobom
    fizycznym).
    Izba Skarbowa w Lodzi, III-1/4407int-65/VAT/06/DM

    Jezeli podatnik wysyla towar nabywcy obowiazek podatkowy powstaje z chwila
    wydania towaru nabywcy lub wskazanej przez niego osobie, tj. powierzenie
    przesylki przewoznikowi trudniacemu sie przewozem rzeczy tego rodzaju. Z
    kolei w przypadku, gdy platnosc nastepuje za zaliczeniem pocztowym
    (pobranie) obowiazek podatkowy powstaje z chwila otrzymania zaplaty.
    Natomiast w przypadku otrzymania czesci naleznosci przed wydaniem towaru,
    obowiazek podatkowy powstaje z chwila jej otrzymania w tej czesci.

    Sz.

  • 2. Data: 2007-01-10 23:33:38
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Sz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Natomiast w przypadku otrzymania czesci naleznosci przed wydaniem
    > towaru, obowiazek podatkowy powstaje z chwila jej otrzymania w tej
    > czesci.

    Co jest w przypadku sprzedazy towaru, który jest jeszcze w hurtowni
    nieco "dziwne", no ale teoretycznie nie powinniśmy sprzedawac czegoś,
    czego nie mamy na stanie, co dowodzi tylko temu, ze nasz system
    podatkowy w stosunku do sposobów sprzedazy jest lekko w tyle...

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-01-11 11:13:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, Rafal... wrote:

    > Użytkownik "Sz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Co jest w przypadku sprzedazy towaru, który jest jeszcze w hurtowni nieco
    > "dziwne",

    No nie aż tak.
    Bo obowiązek *dla VAT* dotyczy w tym przypadku *zaliczki*, a nie towaru!
    Oczywiście dla dochodowego zaliczka "obowiazku" nie powoduje.

    pzdr, Gotfryd