  • 1. Data: 2004-09-21 14:36:25
    Temat: ZUS + DG + umowa o dzieło
    Od: "Marek Stachowski" <a...@g...pl>

    Witam,

    Proszę o wyjaśnienie czy mogę wykonać umowę o dzieło mając jednocześnie
    "zawieszoną" działalność gospodarczą (wyrejestrowałam się w ZUS-ie)?
    Wykonanie dzieła z tytułu umowy nie jest w żaden sposób powiązane z profilem
    prowadzenia przeze mnie działalności gospodarczej. Mam obawy czy aby ZUS nie
    będzie mnie napastował abym zapłaciła składki od jakby nie było aktywności
    na rynku pracy.

    Pozdrawiam
    Katarzyna Stachowska

  • 2. Data: 2004-09-22 08:40:29
    Temat: Re: ZUS + DG + umowa o dzieło
    Od: "velena" <e...@p...fm>

    Osoba wykonująca umowę o dzieło nie podlega ubezpieczeniom społecznym
    ani ubezpieczeniu zdrowotnemu - chyba że umowa o dzieło
    zawierana jest z włanym pracodawcą
    lub wykonywana jest na rzecz własnego pracodawcy.