  • 1. Data: 2004-07-29 20:29:35
    Temat: ZUS- DRA i WDR od zusu kontra moje DRA - czy to normalne?
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    jednoosobowa działalność kpir
    Sprawa dotyczy .... zusu w Jarocinie

    Wysyłam do ZUSu w Jarocinie prośbę żeby wystawili mi zaświadczenie z
    niezaleganiem z opłatami FUS,UZ i FP za zeszłe dwa lata. ZUS mówi (musiałem
    ich do tego przekonać...) że wystawi zaświadczenie ale "dokładnie
    przeanalizuje moje konto zusowskie" i wtedy dostaję tydzień później list od
    nich który mówi o tym że:
    w zusie stwierdzili niezgodność pomiędzy moim DRA za lipiec 2003 a ich
    wewnętrznym dokumentem WDR za ten sam okres. DRA który mi przysłali ma same
    zera poza FP, w liście zus przesłał WDR który mówi o tym jak powinien
    wyglądać DRA za wspomniany okres. I z WDR wynika że nie zapłaciłem FUS i UZ
    za lipiec 2003...ale ja to zapłaciłem, mam na to udokumentowane przelewy z
    dnia 07-08-2003, mój DRA który oddałem zusowi dnia 07-08-2003 czyli u mnie w
    apierach jest wszystko ok.

    Czy to błąd ZUSu (czy może niechlujstwo ze strony oddziału w Jarocinie,
    czyli bałagan w ich papierach - bo z opłatami nie zalegam) , czy może
    faktycznie są jakieś sprawy o WDR o których nie wiem a może powinienem. Czy
    oni zgubili może moje DRA za 07-2003? Chyba to niemożliwe?
    Czy ktoś się spotkał z taką sprawą (WDR i DRA od ZUSu kontra moje przelewy i
    moje DRA)

    pozdrowienia GrP

  • 2. Data: 2004-07-30 11:09:58
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    ZUS myli się dość często, całkiem możliwe że tak też jest w twoim przypadku.
    Jeżeli masz potwierdzenie złożenia deklaracji i dowody wpłaty to im pokaż
    żeby sobie skserowali i sprawa powinna być załatwiona.