  • 1. Data: 2004-08-31 14:40:15
    Temat: ZUS DRA_pierwszy raz
    Od: "Faun" <p...@o...pl>

    Witam
    Ubezpieczyłem się dobrowolnie i teraz czeka mnie comiesięczne rozliczanie
    się z urzędem na druku DRA, który jest dla mnie czarną magią. Jak go
    wypełnić (płacę tylko składkę na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne)?

    z góry dzięki
    PP

  • 2. Data: 2004-08-31 16:43:09
    Temat: Re: ZUS DRA_pierwszy raz
    Od: "Piotr Kloc" <p...@s...pl>

    > Ubezpieczyłem się dobrowolnie i teraz czeka mnie comiesięczne rozliczanie
    > się z urzędem na druku DRA, który jest dla mnie czarną magią. Jak go
    > wypełnić (płacę tylko składkę na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne)?

    Jezeli tylko zdrowotne to dzialy od IV do VI zostawiasz puste
    w polach VII-01,04 147,05 w polu VII-02,03 0 ,w polu VIII-01,02 0 VIII-03
    147,05
    w polu IX 147,05
    Pole XI-01 051000 a podstawa wymiaru skladek to chyba 1782,47 w tym dziale w
    polu 02 i 03 wpisujesz 0

    Reszte to juz sa dane osobowe

    --
    pioklo

  • 3. Data: 2004-09-01 16:31:09
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > się z urzędem na druku DRA, który jest dla mnie czarną magią. Jak go
    > wypełnić (płacę tylko składkę na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne)?

    Może moje pytanie jest głupie ale po co się ubezpieczyłeś dobrowolnie?

    PawełJ

  • 4. Data: 2004-09-01 22:52:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, PawełJ wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > Ubezpieczyłem się dobrowolnie [...]
    >+ > (płacę tylko składkę na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne)?
    >+
    >+ Może moje pytanie jest głupie ale po co się ubezpieczyłeś dobrowolnie?

    No, widać nie stać go na zapłacenie szpitala jakby mu się
    wypadek przytrafił ?? Jak nie ma innej podstawy ubezpieczenia
    niż dobrowolne...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-06 07:03:50
    Od: "Andziax" <a...@t...pl>

> [...]
    | w polu IX 147,05
    | Pole XI-01 051000 a podstawa wymiaru skladek to chyba 1782,47 w tym dziale

    Dodam jeszcze, że stawki się zmieniają a ich wysokość można sprawdzić na
    stronie np. ZUS-u: http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    --
    Pozdrawiam,
    Anna Żelek

  • 6. Data: 2004-09-06 14:21:19
    Od: M Jankowski <2...@k...pl>

    Andziax wrote:
    > Dodam jeszcze, że stawki się zmieniają a ich wysokość można sprawdzić na
    > stronie np. ZUS-u: http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    A moglby ktos szybko wyjasnic o co chodzi w tej tabeli jesli chodzi o
    ubezpieczenie wypadkowe? np. za sierpien 2004 to 0,97-3,86 **)jak to
    wyliczyc?

  • 7. Data: 2004-09-06 17:10:13
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "M Jankowski" <2...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A moglby ktos szybko wyjasnic o co chodzi w tej tabeli jesli chodzi o
    > ubezpieczenie wypadkowe? np. za sierpien 2004 to 0,97-3,86 **)jak to
    > wyliczyc?

    http://www.zus.pl/ref_99/porad12/porad12.htm

    Jeżeli płacisz tylko za siebie, to składka na ubezpieczenie wypadkowe
    wynosi 1,93% ( połowa najwyższej stopy procentowej ) podstawy wymiaru.

    Ryszard