  • 1. Data: 2004-05-02 06:38:11
    Temat: ZUS: Wypadkowe - czy od kwietnia nadal 1,93%?
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    Witam,

    Na stronie ZUS-u piszą:
    http://www.zus.pl/ref_99/porad12/porad12.htm

    ************************
    Ustalenie stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe dla płatnika
    zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej niż 9 ubezpieczonych
    Dla płatnika składek zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej
    niż 9 ubezpieczonych (obliczonych według przedstawionych wyżej zasad
    wyliczania) stopa procentowa składki na ubezpieczenie wypadkowe wynosi 50%
    najwyższej stopy procentowej składek ustalonej na dany rok składkowy dla
    grup działalności*, co oznacza, że na okres od 1 stycznia 2003 r. do 31
    marca 2004 r. wynosi ona 1,93% podstawy jej wymiaru.
    ************************

    I nie ma tam wzmianki o tym co po 31 marca 2004 r.
    Czy to zanczy, że nadal 1,93%?

    Dzieki!

    latet

  • 2. Data: 2004-05-02 11:01:45
    Temat: Re: Wypadkowe - czy od kwietnia nadal 1,93%?
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Po przeczytaniu najnowszej informacji ZUS dochodzę do wniosku, że w zakresie
    składki wypadkowej po 1.4.2004 dla samodzielnie prowadzących działalność
    gospodarczą nic się nie zmienia. Czyli % składki wynosi dalej 1,93.

    Z.K.

  • 3. Data: 2004-05-02 11:21:31
    Od: "Tomasz Moch" <m...@n...com.pl>

    http://www.zus.pl/niusy/i040401.htm

  • 4. Data: 2004-05-02 12:04:25
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > http://www.zus.pl/niusy/i040401.htm

    Czyli:

    Informacja
    Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    z dnia 1 kwietnia 2004 r.

    w sprawie stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe od 1 kwietnia
    2004 r. do 31 marca 2005 r.

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że 1 kwietnia 2004 r. rozpoczyna
    się drugi rok składkowy, na który płatnicy składek są zobowiązani
    samodzielnie ustalić wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie
    wypadkowe.

    Drugi rok składkowy obejmuje okres od 1 kwietnia 2004 r. do 31 marca 2005 r.
    Wysokość stopy procentowej składki należy ustalić zgodnie z obowiązującymi w
    tym zakresie przepisami. Jednocześnie nie uległy zmianie zasady ustalania
    wysokości stopy procentowej składki przedstawione w poradniku dla płatników
    składek pt. Ustalanie stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe
    za okres od 1 stycznia 2003 r., który jest zamieszczony na stronach
    internetowych Zakładu.

    Należy pamiętać, iż płatnicy składek podlegający wpisowi do rejestru REGON,
    przy ustalaniu wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie
    wypadkowe na dany rok składkowy mają obowiązek wyliczyć liczbę
    ubezpieczonych podlegających ubezpieczeniu wypadkowemu z poprzedniego roku
    kalendarzowego, tj. z 2003 roku.

    ---

    Ja jestem chyba trochę niedorozwiniety, bo nic z tego jednoznacznie nie
    rozumiem.
    Niech mnie ktoś światły oświeci - nadal jest to 1,93% czy coś sie zmienia?

    Dzieki!

    latet

  • 5. Data: 2004-05-03 05:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 May 2004, latet wrote:

    >+ > http://www.zus.pl/niusy/i040401.htm
    >+
    >+ Czyli:
    [...]
> [...]
    >+ za okres od 1 stycznia 2003 r., który jest zamieszczony na stronach

    Jest link.

    >+ Ja jestem chyba trochę niedorozwiniety, bo nic z tego jednoznacznie nie
    >+ rozumiem.

    A bo jednoznaczne to dla mnie też nie jest napisane :]
    Ale trzymając się LITERALNIE tego co zacytowałeś i zgodnie z tym co
    zacytowałeś sięgając do "poradnika" w "poradniku" znadujemy zapis
    że do 9 osób należy przyjąć 1,93%.

    >+ Niech mnie ktoś światły oświeci

    Optymista. Zaznaczam że ja z p. widzenia legalistycznego: zapisano
    to co zapisano...

    >+ - nadal jest to 1,93% czy coś sie zmienia?

    ...skoro zapisano co cytujesz - że "nie uległy zmianie"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-05 09:28:04
    Od: "ana" <a...@j...com.pl>

> [...]
    > się drugi rok składkowy, na który płatnicy składek są zobowiązani
    > samodzielnie ustalić wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie

    Czy ja dobrze rozumiem. Od deklaracji za kwiecień od nowa wyliczam skladki
    na ubez wypadkowe ??

    pozrawiam
    Anna