  • 1. Data: 2004-05-01 21:22:13
    Temat: rozpoczynam DG
    Od: "Pat" <t...@i...pl>

    Witam,
    Rozpoczynam DG (jednoosobowa, VAT, skala podatkowa)
    Wiem ze sa 2 mozliwosci rozliczania kosztow uzywania prywatnego samochodu:
    1. wprowadzenie go do majatku firmy - wtedy kosztami jest praktycznie
    wszystko (amortyzacja, ubezpieczenie, przeglady, benzyna, myjnia), ale
    ewentualna sprzedaz samochodu jest dochodem firmy.
    2. prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu, ale wtedy kosztem jest ilosc km
    pomnozona przez wskaznik (obecnie ok 0.75pln/km)
    Pytania:
    Czy nie pokrecilem czegos? Ktory sposob jest korzystniejszy/prostszy/bez
    ukrytych negatywnych konsekwencji?
    Jak wyliczyc wartosc poczatkowa pojazdu? (Auto kupione w salonie, 3 letnie)
    Jakie sa inne konsekwencje wprowadzenia auta do majatku firmy - co sie
    dzieje jesli np. zamyka sie DG?
    I generalnie: ile kosztuje zamkniecie DG? Wypisanie sie z US/ZUS itp.

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-03 06:59:56
    Temat: Re: rozpoczynam DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Pat wrote:

    >+ Witam,
    >+ Rozpoczynam DG (jednoosobowa, VAT, skala podatkowa)
    [...]
    >+ I generalnie: ile kosztuje zamkniecie DG? Wypisanie sie z US/ZUS itp.

    ...VAT od wszystkiego co zostało... (od 1.V.2004 - od wartości
    *nabycia*, wrr....)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)