    From: piotrekd1 <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ZUS(dlugie)
    Date: Mon, 6 Oct 2008 23:34:23 -0700 (PDT)

    mam pytanko, czy ZUS ma obowiazek powiadomic dluznika o powstalym
    dlugu??? A sprawa wyglada w skrocie tak: w 2003 roku bylem prezesem
    zarzadu spolki z oo,wszystkie skladki w zusie byly oplacane bez
    zadnych opoznien,w terminie.Na poczatku stycznia 2004 roku zlozylem
    rezygnacje z zajmowanego stanowiska,odbylo sie walne zgromadzenie,
    na ktorym mnie odwolano i ustanowiono nowego prezesa zarzadu.Jakie
    bylo moje zdziwienie gdy tydzien temu po prawie 5 latach dostalem
    pismo z zus o rozpoczeciu postepowania administracyjnego w sprawie
    zadluzenia spolki.Po wizycie w zus okazalo sie ze nie zostala
    zaplacona skladka za miesiac grudzien 2003.Zgodnie z przepisami
    spolka musiala zaplacic za zus do 15 stycznia 2004.ja zlozylem
    odwolanie 7 stycznia.Czy zus tak do konca ma racje, uznajac mnie
    winnym zadluzenia spolki?? dodam tylko ze dostalem od ksiegowosci
    RMUA z ktorego wynika ze skladki za ten grudzien 2003 ri\oku zostaly
    oplacone, RMUA zostalo wystawione 9 stycznia, wiec bylem w 100%
    pewny oplacenia skladek za miesiac grudzien. przez 5 lat ZUS nie
    wyslal do mnie ani jednego powiadomienia, ponaglenia, nic poprostu
    zero. Przez ten czas urosly odsetki w wysokosci okolo 15 tysiecy
    zl.Bardzo ku;turalna pani w zus powiedziala mi ze oni nie maja
    obowiazku zawiadamiania o powstalum dlugu.Tylko w jaki sposob ja
    mialem wiedziec ze taki dlug w spolce powstal????? Czy ma ktos
    jakies pomysly jak wybrnac z tej sytuacji????

    temat zaczalem w grupie pl.soc.prawo ale chyba ta grupa jest
    bardziej odpowiednia.Moze ktos bedzie potrafil mi
    wytlumaczyc,podpowiedziec coz tym fantem zrobic