  • 1. Data: 2005-05-06 11:14:26
    Temat: ZUS kiegowanie w koszty
    Od: "italy" <4...@w...pl>

    witam
    czy się ze mna zgodzicie ? , ubezpieczenia spoleczne wlasciciela firmy i osób
    współpracujących wpisuje po zapłaceniu do kolumnu 14 KPiR , tylko składkę
    zdrowotna właściciela firmy wykazuję na PIT 5 . Wiem ,że można wykazywać skladki
    zus wlasciciela w PIT 5, ale jeśli ktoś bedzie miał stratę przez cały rok ten
    sposob ujmowania ubezpieczenia zus zmniejsza stratę roczną do możliwego odliczenia
    w ciagu 5 nastepnych lat

    jacek.

  • 2. Data: 2005-05-06 12:07:41
    Temat: Re: ZUS kiegowanie w koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    italy wrote:

> [...]
    > bedzie miał stratę przez cały rok ten sposob ujmowania ubezpieczenia
    > zus zmniejsza stratę roczną do możliwego odliczenia w ciagu 5

    Można tak robić
    Jeśli nie masz większych przychodów z innego źródła niż DG (np z pracy)
    to jest to najkorzystniejsza metoda

    Jedyna rzecz z którą się nie zgodzę to pisanie postów w jednej
    baaaaardzo długiej linii.