    From: "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ZUS - "okraść" "złodzieja"
    Date: Wed, 28 Jul 2004 01:03:04 -0000

    Cze:o))
    Temat może chwytliwy, ale rzecz ciekawa.
    Pracownica jest w ciąży ( stosowne zaświadczanie lekarskie ) no i oczywiście
    nie czuje sie najlepiej ( stosowne zwolnienie lekarskie ).
    Zaczerpnąłem, jako pracodawca, stosownych informacji w ZUS-ie i dowiedziałem
    się, że oczywiście płacę , jak zwykle 33 dni zasiłku chorobowego, a po tym
    okresie płaci ZUS, który bierze za podstawę kwotę wynagrodzenia za ostatni
    miesiąc . Wiedząc, że w perspektywie kroi sie dla pracownicy zasiłek
    macierzyński, no i to , że ZUS ma zapłacić kontynuację choroby w formie
    zasiłku, zmieniłem umowę o pracę, tak, że pracownica przeszła z dniem
    2004.06.01 na pełny etat i otrzymuje 7 razy więcej niż dotychczas
    zatrudnienie trwa już 9 lat). Złożyłem stosowne DRA za czerwiec, wypłaciłem
    ztosowne chorobowe wg nowej umowy itd. A teraz najlepsze !
    Zostałem wezwany do ZUS celem złeżenia nowej umowy o pracę ( zrozumiałe ),
    oraz złożenia KPR za ostatni miesiąc, oraz PIT-36 za ostatni rok celem
    zweryfikowania czy moją firmę stać na tak znaczną podwyżkę pensji .
    Przecież to jest jakaś paranoja ! Jakiś ZUS-owski orzecznik mam zadecydować
    czy jako pracodawca miałem rację podwyższając pracownicy pensję. Chcą
    podważyć umowę o pracę. Skąd nagła troska ZUS-u o to czy moją firmę stać na
    pensję dla pracownika o takiej wysokości .
    Jak dotąd nikt się nie martwił skąd brałem pieniądze na składki na rzecz
    ZUS.
    Czy ZUS Waszym zdaniem ma prawo rządać zeznania podatkowego PIT-36 za zeszły
    rok, oraz bierzącą KPR skoro i tak nie da się ustalić tegorocznego dochodu
    firmy bez sporządzenia remanentu, KPR zawiera tajemnice handlowe (np. adresy
    kontrahentów) to po co im pełna treść !? Chcą zrobić ksero z całej KPR !
    Przecież to bezsens ! Co ich obchodzą moje rozliczenia z fiskusem ! ZUS
    twierdzi , że jeśli z KPR wyniknie, że firma nie ma dochodu, to nie ma mowy
    o wypłaceniu zasiłków dla pracownika zgodnie z nową umową o pracę. A kto się
    martwi o dochoduy supermarketów, których szefowie biorą krociowe pensje , a
    supermarket wykazuje straty ?
    Nie wiem co o tym myśleć , mam nadzieję, że ktoś z grupowiczów zetknął się z
    takim problemem i zasugeruje jakieś rozsądne zachowanie wobec ZUS-u.

    Pozdro !

    Witek.