  • 1. Data: 2005-04-15 11:25:29
    Temat: ZUS w spółce zo.o. bez pracowników
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    Witam,

    Czy w spółce z o.o., której właścicielami jest dwóch wspólników będących
    członkami zarządu jednak nie zatrudnionych w firmie (która na chwilę obecną
    nie ma żadnych pracowników) muszę płacić jakiś ZUS za kogoś?

    Kiedy powininno się zarejestrować taką spółkę w ZUSIE? W momencie
    rejestracji w US, w momencie zatrudnienia 1 pracownika czy też w momencie
    deklarowanego rozpoczęcia działalności?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-15 11:35:56
    Temat: Re: ZUS w spółce zo.o. bez pracowników
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 kwi o godzinie 13:25, na pl.soc.prawo.podatki, TJ napisał(a):

    > Kiedy powininno się zarejestrować taką spółkę w ZUSIE? W momencie
    > rejestracji w US, w momencie zatrudnienia 1 pracownika czy też w momencie
    > deklarowanego rozpoczęcia działalności?

    W ciągu 7 dni od rozpoczęcia działalności.

    --
    Herbi
    15-04-2005 13:35:55

  • 3. Data: 2005-04-15 11:50:31
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    To znaczy od wystawienia 1szej faktury czy od daty którą deklarowałem w US?

    Za kogo firma płaci składki skoro nie ma pracowników? za zarząd czy za
    wspólników? czy są to pełne składki czy np. tylko zdrowotne?

  • 4. Data: 2005-04-15 14:34:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TJ" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d3o8k4$eip$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > członkami zarządu jednak nie zatrudnionych w firmie (która na chwilę
    > obecną nie ma żadnych pracowników) muszę płacić jakiś ZUS za kogoś?

    Nie.

    > Kiedy powininno się zarejestrować taką spółkę w ZUSIE? W momencie
    > rejestracji w US, w momencie zatrudnienia 1 pracownika

    Tak.

  • 5. Data: 2005-04-15 15:48:27
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Za kogo firma płaci składki skoro nie ma pracowników? za zarząd czy za
    > wspólników? czy są to pełne składki czy np. tylko zdrowotne?

    dzien rozpoczecia dzialalnosci to dzien zatrudnienia pierwszego pracownika
    jesli nie ma za kogo placic zusu, to sie spolki nie zglasza

    j.

  • 6. Data: 2005-04-15 18:44:45
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    Rozumiem że mogę być prezesem zarządu, nie zatrudnionym w spółce i nie
    otrzymującym wynagrodzenia i nie będę musiał płacić za siebie składek tak
    jak mój wspólnik, członek zarządu?

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-04-15 18:53:23
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TJ" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d3p2bp$fi$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Rozumiem że mogę być prezesem zarządu, nie zatrudnionym w spółce i nie
    > otrzymującym wynagrodzenia i nie będę musiał płacić za siebie składek tak
    > jak mój wspólnik, członek zarządu?

    Tak.
    Co więcej - jeśli nie zawrzesz osobnej umowy ze spółką, będziesz mógł
    otrzymywać wynagrodzenie (za udział w organach stanowiących osób prawnych) i
    też od niego ZUS-u nie ma.

  • 8. Data: 2005-04-15 20:20:20
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    Na jakiej podstawie?

    Czy wysokość takiej wypłaty jest ograniczona przepisami? jeśli tak to do
    jakiej wysokości?

    TJ

  • 9. Data: 2005-04-16 13:14:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TJ" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d3p7v1$9da$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Na jakiej podstawie?

    Na podstawie braku podstaw do obiążenia ZUS.
    Archiwum grupy.

  • 10. Data: 2005-04-18 00:32:08
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    Nie nie, na jakiej podstawie będę mógł otrzymywać to wynagrodzenie? Czy
    muszę firmie wystawić jakiś rachunek, czy umowę podpisać czy co? Jeśli
    podpiszę to już jest podstawa do płacenia ZUS prawda?

    tj