  • 11. Data: 2005-04-18 18:59:15
    Temat: Re: ZUS w spółce zo.o. bez pracowników
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TJ" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d3uvf6$fgv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie nie, na jakiej podstawie będę mógł otrzymywać to wynagrodzenie?

    Uchwały Walnego Zgromadzenia?

    > Czy muszę firmie wystawić jakiś rachunek, czy umowę podpisać czy co?

    Broń boże.
    Podpisać możesz ew. KW.

    > Jeśli podpiszę to już jest podstawa do płacenia ZUS prawda?

    Zależy co podpiszesz, ale lepiej bez potrzeby się nie wyrywać.

  • 12. Data: 2005-04-19 07:46:51
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Uchwały Walnego Zgromadzenia?

    > Broń boże.
    > Podpisać możesz ew. KW.

    Bardzo ciekawe jest to co napisales, ale jesli nie jest to wynagrodzenie
    (ozusowane) to jaki moze byc tytul takich wyplat (umowa o zarzadzanie?)? No
    i czy zus nie zinterpretuje tego jako stosunek pracy i nie kaze oblozyc
    skladkami...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 13. Data: 2005-04-19 17:47:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości news:

    > Bardzo ciekawe jest to co napisales, ale jesli nie jest to wynagrodzenie

    To jest wynagrodzenie.
    Ale specjalne - podlegające pod inny sposób naliczania podatku - jktóry to
    sposób nie został ozusowany.
    Podobnie jak wynagrodzenie członków rad nadzorczych, choć ich objęto
    ubezpieczeniem zdrowotnym (specjalny przepis).

    > (ozusowane) to jaki moze byc tytul takich wyplat (umowa o zarzadzanie?)?

    Nie - tak umowa byłaby ozusowana.

    A tytuł:
    "Wynagrodzenie za PEŁNIENIE FUNKCJI członka zarządu"

    > No i czy zus nie zinterpretuje tego jako stosunek pracy i nie kaze oblozyc
    > skladkami...

    Nie zinterpretuje, za dużo podobnych przypadków i to takich w których
    zasiadają szefowie tych pań z ZUS musiałby objąć.
    Następny plus - to wynagrodzenie o ile jest prawnie przyznane jest KUP
    spółki (nie dotyczy spółek jednoosobowych).

  • 14. Data: 2005-04-20 07:45:49
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > To jest wynagrodzenie.
    > Ale specjalne - podlegające pod inny sposób naliczania podatku - jktóry to
    > sposób nie został ozusowany.

    Czy jest to okreslone jakimis przepisami, jakies paragrafy...?
    Co to znaczy inny sposob naliczania podatku? Rozumiem zus, ale jakie sa
    roznice w podatkach?

    > Podobnie jak wynagrodzenie członków rad nadzorczych, choć ich objęto
    > ubezpieczeniem zdrowotnym (specjalny przepis).

    Czlonkowie rad nadzorczych dostaja diety (podobnie jak radni miejscy), a nie
    wynagrodznie, o wynagrodzeniu imo mozemy mowic jedynie w przypadku istnienia
    stosunku pracy...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 15. Data: 2005-04-20 09:21:32
    Od: "TJ" <t...@N...pl>

    >Ale specjalne - podlegające pod inny sposób naliczania podatku - jktóry to
    >sposób nie został ozusowany.

    jaki to sposób naliczania podatku? zwyczajowe 19% czy coś ciekawszego?

    mogę sobie takie wynagrodzenie wypłacać co miesiąc?

    Czy to co napisałeś w praktyce oznacza że z wspólnikiem muszę zadecydować na
    piśmie że jako członkowie zarządu otrzymujemy wynagrodzenie i tak po prostu
    je sobie wypłacić?

  • 16. Data: 2005-04-20 19:36:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości news:

    > Czy jest to okreslone jakimis przepisami, jakies paragrafy...?

    Podatek dochodowy od osób fizycznych?

    > Co to znaczy inny sposob naliczania podatku? Rozumiem zus, ale jakie sa
    > roznice w podatkach?

    19% zaliczki, koszty jak pracownik.
    PIT jak dla umów zleceń - nie pamiętam numeru formularza.

    > Czlonkowie rad nadzorczych dostaja diety (podobnie jak radni miejscy)

    Podstawa takiego twierdzenia?

    >, a nie wynagrodznie, o wynagrodzeniu imo mozemy mowic jedynie w przypadku
    >istnienia stosunku pracy...

    Skąd ten pomysł?

  • 17. Data: 2005-04-20 19:39:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TJ" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d4577t$3s1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jaki to sposób naliczania podatku? zwyczajowe 19% czy coś ciekawszego?
    >
    > mogę sobie takie wynagrodzenie wypłacać co miesiąc?

    Tak.

    > Czy to co napisałeś w praktyce oznacza że z wspólnikiem muszę zadecydować
    > na piśmie

    Ale nie Ty ze wspólnikiem, jako Stasiu i Jasiu, tylko Zgromadzenie
    Wspólników.
    Zwołane i odbyte zgodnie z prawem.

    > że jako członkowie zarządu otrzymujemy wynagrodzenie

    Nie - ,że ZW przyznaje członkom zarządu wynagrodzenie w takiej i takiej
    wysokości, z tytułu pełnienia funkcji, płatne tak i tak.
    Najbezpieczniej nie wspominać że dotyczy to określonych osób, tylko funkcji.

    W razie czego zmienicie.

    > i tak po prostu je sobie wypłacić?

    Dokładnie.

  • 18. Data: 2005-04-21 07:09:54