  • Data: 2007-10-18 21:19:55
    Temat: ZUS, własna DG a umowa o prace
    Od: "chodi" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Przymierzam sie do otworzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie
    bardzo zbliżonym do tego gdzie obecnie pracuje z tym że bedzie to sprzedaż
    detaliczna( obecnie hurt).
    Jestem zatrudniony na umowe o prace, co jakiś czas dostaje też umowy
    zlecenie z drugiej firmy.
    Jak w takim przypadku bedzie wyglądała sprawa rozliczeń z ZUS. CZy to będzie
    tylko te 200 zł miesięcznie czy coś jeszcze ?
    Płace mam większą niż minimalna w kraju i są odprowadzane wszystkie składki.

    Dodatkowe moje pytanie, to czy jest coś złego ze od obecnej firmy bede
    kupował towar z niewielkim narzutem żeby go potem sprzedać klientowi
    końcowemu ? Znajomy coś wspomniał że w takim przypadku może się przyczepić
    urząd skarbowy, i że gdybym rozwiązał umowe o prace to musiałbym jeszcze 2
    lata odczekać.

    Czy są też jakieś przeciwskazania, czy też jakieś kruczki prawne jeżeli bede
    samozatrudniony we własnej firmie i oprócz tego bede nadal pracował na umowe
    zlecenie ? ( Obecny pracodawca zna moje plany i nie ma nic naprzeciw - nie
    mam umowy o zakazie konkurencji)

    Bardzo dziękuje za wszelkie uwagi i komentarze.

    Przepraszam jeśli nie trafiłem na odpowiednią grupe, pisze tutaj po raz
    pierwszy.

    Pozdrawiam
    Rafał