  • 21. Data: 2004-12-16 23:14:39
    Temat: Re: Zagadka VAT
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    news:cpstb2$e2p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > Z tym się najprędzej zgodzę

    > Prawda, ale...
    > Szwajcaria była w moim przykładzie, ale w moim przypadku
    > nie było potwierdzenia wywozu ze Wspólnoty,
    > bo dostawa była do Niemiec. Tylko nabywca był ze Szwajcarii.

    Moje też przejęzyczenie chodziło mi własnie o ten przypadek :

    Dostawa Niemcy - Faktura Szwajcaria - VAT krajowy

    Przypadek

    Dostawa Niemcy - Szwajcaria , Faktura Szwajcaria - VAT 0% sytuacja eksportu
    pośredniego dowodem jest kopia SADu na granicy Niemiecko - Szwajcarskiej.

    Tak mi się wydaje ale musiałbym to jeszcze sprawdzić.

    Jest jeszcze jedna rzecz, przykładowo Norwegia np korzysta ze specjalnych
    regulacji upraszczających handel i wiem np że dostawa Szwecja - Norwegia
    to nie jest do końca eksport.

    Znalazłem tą odpowiedz ministerstwa nie jest to jednak interpretacja
    oficjalna
    tylko coś w rodzaju FAQ ze strony MF.

    http://www.mf.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=114&id=35
    480