  • 1. Data: 2008-07-25 21:17:05
    Temat: Zagwozdka z fakturą zagraniczną
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Znajomy otrzymał fakturę od dużego instytutu meteorologicznego (ECMWF).
    Na rzeczonej fakturze jest dopisek "ECMWF is an international
    organization and as such is not required to be identified for VAT.
    Exempt from VAT on the basis of article No. 15 (10) of the Sixth Council
    Directive 77/388/EEC amended by Council Directive 92/111/EEC" i nie ma
    na tej fakturze rozliczenia transakcji VAT (nie ma też żadnych
    informacji typu VAT Invoice, jest tylko Invoice."

    Znajomy twierdzi, że dostał złą fakturę, że transakcja powinna być
    objęta VATem. Mnie się wydaje, że dana firma nie jest płatnikiem VAT i
    znajomy po prostu dostał ichni rachunek.

    Mógłby ktoś podpowiedzieć jak taki papier ugryźć (w sensie rozliczenia)?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-07-25 22:07:40
    Temat: Re: Zagwozdka z fakturą zagraniczną
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > na tej fakturze rozliczenia transakcji VAT (nie ma też żadnych
    > informacji typu VAT Invoice, jest tylko Invoice."

    Nie należy się sugerować polskim nazewnictwem w zakresie faktur VAT.
    Pomimo tego, że są to najprawdziwsze faktury VAT-owskie, to z Niemiec
    dostaniesz "Rechnung" a z Wielkiej Brytanii "Invoice" (bez słowa VAT w
    nazwie dokumentu).

    > Znajomy twierdzi, że dostał złą fakturę, że transakcja powinna być
    > objęta VATem. Mnie się wydaje, że dana firma nie jest płatnikiem VAT i
    > znajomy po prostu dostał ichni rachunek.

    Skoro twierdzą, że są zwolnieni (podmiotowo) z VAT to pewnie są i koniec.

    I w czym to przeszkadza Twojemu znajomemu, skoro VAT *nie* został naliczony?

    > Mógłby ktoś podpowiedzieć jak taki papier ugryźć (w sensie rozliczenia)?

    IMHO, należy go ugryźć standardowy sposób.

    Piotrek