  • 1. Data: 2008-07-24 16:17:43
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy prowadząc DG na podatku liniowym 19% KPiR opłaca się jeszcze robić
    koszt zlecając umowę o dzieło?

    Kuzyn wykonuje dla mnie mały projekt i nie wiem czy bardziej mi sie
    oplaca dac zaplacic mu do ręki czy podpisać umowę.

    Czy ktoś mi to może policzyć?

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 2. Data: 2008-07-24 16:50:14
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    smykas wrote:

> [...]
    >
    > Kuzyn wykonuje dla mnie mały projekt i nie wiem czy bardziej mi sie
    > oplaca dac zaplacic mu do ręki czy podpisać umowę.

    Opłaca się.

    Raz, że kuzyn ma 20% lub 50% ryczałtowy koszt uzyskania przychodu, więc
    efektywnie płaci 15.2% lub 9.5% podatek. A 9.5<15.2<19. No chyba że kuzyn
    jest już w drugim/trzecim progu podatkowym :).

    Dwa, że jeżeli zrobicie to na czarno, to mimo że państwo wychodzi na tym
    lepiej, to jednak uzna to za ukrywanie dochodów, szarą strefę itd...
    Pytanie tylko czy wykryje. Pewnie nie, ale ....

    p. m.

  • 3. Data: 2008-07-24 19:55:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2008, mvoicem wrote:

> [...]
    [...]
    > Opłaca się.
    >
    > Raz, że kuzyn ma 20% lub 50% ryczałtowy koszt uzyskania przychodu
    [...]
    > Dwa, że jeżeli zrobicie to na czarno,
    [...]

    ...trzy, jeśli kuzyn nie ma innych przychodów, to dodatkowo nie
    zmarnuje się kwota niepłaconego podatku (ponad 500 zł, piechotą
    nie chodzi) :)

    pzdr, Gotfryd