  • 21. Data: 2008-04-26 08:18:10
    Temat: Re: Zakładanie firmy-pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2008, Adrian wrote:

    > Rozumiem każdą ironnie, ale jak jacyś kolesie mi piszą "Długo masz zamiar
    > zawracać nam gitarę z tym NTG?" albo "ić stont" to nie o mnie źle świadczy
    > zaśmiecają grupy jakimiś głupimi teksami, nie związanymi z tematem.

    Dobra. Napisz o który podatek chodzi :)
    Weźże, nie irytuj się, skoro to właśnie Ty nie zauważyłeś że piszesz
    nie na temat. Grupa dotyczy podatków, nie prowadzenia DG, to że jakieś
    skromne 80% postów związanych jest w podatkami (i parapodatkami) w DG
    tego nie zmieni. Pozostałe (niepodatkowe) problemy DG są OT i NTG
    BTW:
    http://rtfm.killfile.pl/

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-04-26 08:18:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 kwiecień 2008 22:46
    (autor Adrian
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fuqrij$n42$1@news.onet.pl>):

    > Ale jak tzw. ludność zarabia na tym że nie jestem Vatowcem?

    W zasadzie to zależy od tego, co robisz. Rozmawiaj dalej z trollami, to
    daleko zajedziesz :D Brednie o żonie ekonomistce za 4000zł miesięcznie
    brzmią cudownie....

    Więc sytuacja wygląda tak: Jeżeli sprzedajesz towar -- szanse, że zyskasz a
    nie stracisz na byciu nieVatowcem są minimalne. Chyba że kupujesz bardzo
    tanio, sprzedajesz bardzo drogo i tylko nieVatowcom, czyli między innymi
    tej twojej zwykłej ludności.

    Bycie nieVatowcem opłaca się, jeśli świadczysz usługi dla nieVatowców i w
    cenie masz duży wkład własnej pracy i własnego zysku.

    Przykład: Drapiesz kogoś po stópce za 100zł.

    1) Jesteś nieVatowcem, klient jest nievatowcem. Klient płaci 100zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    2) Jesteś Vatowcem, klient jest nievatowcem. Klient płaci 122zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    3) Jesteś Vatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 100zł, ty zarabiasz
    100zł (minus PIT).

    4) Jesteś nieVatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 100zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    Jak widać, przy usługach bycie Vatowcem jest dość średnio sensowne. Niestety
    czasami trzeba (limity).

    Przykład 2: Kupujesz drapaczkę po 100zł, chcesz na niej zarobić kolejne
    100zł

    1) Jesteś Vatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 200zł, ty zarabiasz
    100zł (minus PIT).

    2) Jesteś Vatowcem, klient jest nievatowcem. Klient płaci 244zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    3) Jesteś nieVatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 222zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    4) Jesteś nieVatowcem, klient jest nieVatowcem. Klient płaci 222zł, ty
    zarabiasz 100zł (minus PIT).

    Jak widać, przy sprzedaży dla Vatowca jest to strata, że nie jesteś
    vatowcem. Więc firmy nie będą szczęśliwe (p1 kontra p3). Dla klienta
    nieVatowca (np. ludzika) to TEORETYCZNIE zysk, bo ma 22zł taniej (p2 kontra
    p3), jednak zobacz co zrobiłem --- dołożyłem zysk 100zł, więc defakto
    sprowadziłem problem do wersji (A), czyli duży wkład własny. A teraz
    powiedzmy, że chcesz dołożyć 10zł, co jest realniejszą marzą na 100zł,
    prawda? No to masz:

    Przykład 3: Kupujesz drapaczkę po 100zł, chcesz na niej zarobić 10zł

    1) Jesteś Vatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 110zł, ty zarabiasz
    10zł (minus PIT).

    2) Jesteś Vatowcem, klient jest nievatowcem. Klient płaci 134,20zł, ty
    zarabiasz 10zł (minus PIT).

    3) Jesteś nieVatowcem, klient jest Vatowcem. Klient płaci 132zł, ty
    zarabiasz 10zł (minus PIT).

    4) Jesteś nieVatowcem, klient jest nieVatowcem. Klient płaci 132zł, ty
    zarabiasz 10zł (minus PIT).

    Tym razem Vatowiec dostaje przez ciebie w plecy: 22zł a nievatowiec tylko
    2,20. Więc nagle zysk tzw. ludności staje się dość niewyczuwalny, a straty
    firm spore. Więc musisz zanalizować komu i co sprzedajesz. A teraz policz,
    że masz jakieś koszty. Np. kupujesz drapaczkę sztuk 1, do drapania się po
    jajkach przy wysyłaniu pozostałych drapaczek albo do demonstrowania
    klientom jak to działa. Jak jesteś Vatowcem, to kosztuje cię ona 100zł i te
    22zł obdzielasz 10 klientom po 2,20 żeby nie tracili na tym, że vatujesz :D

    Podsumowując:
    a) Moje obliczenia mają pewne uproszczenia, więc zanim cokolwiek z tego
    zastosujesz, przeprowadź sam kalkulacje albo skorzystać z porady lekarza
    lub farmaceuty.

    b) musisz przeanalizować własne potrzeby.

    > W jaki sposób
    > wychodzi że ja mam towar taniej jeśli nie jestem Vatowcem? Mogę jakoś
    > taniej kupić jeśli nie jestem płatnikiem Vat??

    Nie. Kupisz drożej, bo TY zapłacisz VAT, także od kosztów.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 23. Data: 2008-04-26 08:20:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 kwiecień 2008 23:00
    wasz znak: <fuqsc9$pbn$1@news.onet.pl>):

    > Ale ma to się jakoś do tego że użytkownicy na allegro sprzedaja produkty
    > po cenach niższych niż sa w hurtowni??

    Bo allegro to bazar. Tylko o większym rozmachu, więc procent działań
    przestępczych, a nawet zbrodniczych jest większy.

    > Jak oni to robią że tak sprzedają??

    W tej kolejności:

    a) popełniają przestępstwa skarbowe
    b) popełniają przestępstwa karne
    c) popełniają nadużycia moralne i etyczne
    d) mają dojścia do tańszych źródeł towaru niż Ty.

    > zarabiają coś na tym?

    Nie, dokładają z dotacji przekazywanych im przez Caritas

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 24. Data: 2008-04-26 08:22:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 25 kwiecień 2008 22:39
    wasz znak: <futfi0$8jd$1@news.onet.pl>):

    > Gadałem z pewną panią w hurtowni i wydawało mi się że dość poważnie i
    > powiedziała że największy rabat jaki można u nich dostać to 10%

    A jak myślisz, skąd ona to ma i czy odda Ci darmo? Porozmawiaj z jej
    dostawcą, będziesz miał taniej.
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 25. Data: 2008-04-26 08:23:16
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Adrian pisze:

    > przecierz nie musisz czytaae

    Zanim pójdziesz "stont", weź pod uwagę, że na allegro sprzedaje sporo
    właśnie takich hurtowni, w których chciałbyś się zaopatrywać. Skoro
    zarabiają na Tobie sprzedając Ci z 10% upustem, to co im szkodzi
    wystawić po takiej samej (albo nawet odrobinę niższej) cenie na allegro.
    Rada: nawiąż bezpośredni kontakt z jakimś chińskim producentem i sam coś
    zaimportuj :)
    Jak produkt krajowy to analogicznie - kupuj u źródła, a nie od pośrednika :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 26. Data: 2008-04-26 08:33:02
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    Dzięki Tristan, ajt i reszcie co coś mi pomogła.

  • 27. Data: 2008-04-26 08:48:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adrian,

    Saturday, April 26, 2008, 8:00:46 AM, you wrote:

    [...]

    > Naucz się pisać łajzo.

    I kto to pisze? Siakiś dzieciuch z Małkini, któremu się zdaje, że
    anonimowy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2008-04-26 08:49:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adrian,

    Saturday, April 26, 2008, 8:51:23 AM, you wrote:

    [...]

    > komentaże to ja mam gdzieś.

    Ić stont! Do księgarni po słownik ortograficzny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2008-04-26 09:00:24
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Więc sytuacja wygląda tak: Jeżeli sprzedajesz towar -- szanse, że zyskasz a
    > nie stracisz na byciu nieVatowcem są minimalne. Chyba że kupujesz bardzo

    Podając poniżej piękne 3 przykłady właśnie wykazałeś, że jeśli
    sprzedaż będzie tylko dla nievatowców, to czy zysk będzie na poziomie 1%
    obrotu, czy 99% obrotu, wejście w VAT będzie nieopłacalne. Nie
    powiedziałbym zatem, że szanse są minimalne.

    Krótko mówiąc: nie da się obalic tezy, że sprzedając dla nievatowców
    bycie samemu nievatowcem jest nieopłacalne, z wyjątkiem (*)

    Jeśli ktoś ma zamiar świadczyć usługi dla nievatowców, to nic nie
    zyskuje przez to, że będzie sam płacił VAT, choćby go sobie odliczał.

    (*)Chyba że ma zamiar na stałe przynosić straty, albo VAT do
    odliczenia będzie zawsze większy od VATu należnego, na przykład ktoś
    sprzedaje coś z niskim vatem (3%, 0%), a ma dużo kosztów na 22%. Ale to
    jest specyficzna sytuacja.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2008-04-26 10:21:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 10:18
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0804261011500.2440@a64wrk>):

    > Pozostałe (niepodatkowe) problemy DG są OT i NTG

    Aczkolwiek nie ma grupy ku temu, więc ja bym nie był przeciwko dyskutowaniu
    tutaj takich tematów. Do tego tematyka się przeplata, bo nasz niepokorny
    rozmówca przeplata i marże i podatki, więc ciężko jednoznacznie powiedzieć
    NTG i wygnać do /dev/nulla
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu