  • 1. Data: 2005-10-25 20:05:33
    Temat: Zakup auta w Niemczech na firme , a odliczenie Vatu
    Od: "Miko" <s...@w...pl>

    Witam
    Planuje kupic auto na firme w DE , ale nie do konca wiem jak to zrobic.

    majac tzw. NIp europejski, ktory musze wyrobic ( ale nie zdaże , gdyz
    fakture zakupu auta w DE musze miec na pazdziernik ) moge kupic auto za cene
    netto. Z tego co wiem , Vat ten jednak zaplace w Polsce , tyle, ze od razu
    bede mogl go odpisac.

    Co w przypadku kiedy bym pojechal teraz i kupil za cene brutto ? W DE jest
    16 % , u nas 22 % . Czy doplace u nas roznice 6 % i potem calosc bede mogl
    odpisac , czyli 16 % przeliczajac na zł plus 6 % w zł od kwoty netto na
    rachunku ?

    Chodzi o to , ze nie zdaze zalatwic tego w padzierniku ( nip europejski) ,
    wiec musze tak zakombinowac, aby to kupic teraz za cene brutto i potem ten
    VAT odpisac , tylko pytanie jak to potem wyglada ,
    Kto jest mi to w stanie powiedziec jak to dokladnie jest , ew. do kogo sie
    zwrocic?

    Pozdrawiam
    Andrzej