  • 1. Data: 2003-12-09 11:10:21
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: "Krzysiek Krzysztofowski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Mam zamiar kupić mieszkanie.
    Jakie zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego się z tym wiążą i jakie podatki
    będę musiał zapłacić (konkretnie chodzi mi o to jaką wartość %-tową od
    wartości mieszkania czy od czego to się oblicza).
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-12-09 15:26:29
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Krzysztofowski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:br4ais$8m7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > będę musiał zapłacić (konkretnie chodzi mi o to jaką wartość %-tową od
    > wartości mieszkania czy od czego to się oblicza).

    podatek od czynności cywilnoprawnych wynosi 2% od wartości rynkowej
    mieszkania, od zadeklarowanej przez was kwoty pobiera go notariusz, US ma 3
    lata na weryfikację wartości , radzę od razu po sporządzeniu kontraktu
    zwrócić się do US o ustalenie podatku

  • 3. Data: 2003-12-09 16:43:34
    Od: "Krzysiek Krzysztofowski" <k...@W...gazeta.pl>

    Slayer <a...@o...pl> napisał(a):

    > podatek od czynności cywilnoprawnych wynosi 2% od wartości rynkowej
    > mieszkania, od zadeklarowanej przez was kwoty pobiera go notariusz,

    Czyli mam rozumieć że ja jako kupujący płacę 2% i sprzedający też płaci 2%?
    Czy też płacimy 2% na "pół" czyli obydwoje po 1%?
    Czy może jest to kwestią wpisu w umowie kto go płaci?
    Rozumiem że jak to się zapłaci notariuszowi to już nic więcej się nie płaci,
    tylko...

    > US ma 3
    > lata na weryfikację wartości , radzę od razu po sporządzeniu kontraktu
    > zwrócić się do US o ustalenie podatku

    .. tylko udaje się z umową do US aby potwierdził że podatek został dobrze
    naliczony tak?

    Sorry jeśli pytanko jest "niemądre" ale wolę się upewnić tak abym potem nie
    miał niepotrzebnych problemów.
    Z góry dziękuję.

  • 4. Data: 2003-12-09 17:04:17
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Krzysztofowski" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Czyli mam rozumieć że ja jako kupujący płacę 2% i sprzedający też płaci
    2%?
    > Czy też płacimy 2% na "pół" czyli obydwoje po 1%?
    > Czy może jest to kwestią wpisu w umowie kto go płaci?

    2% ma zostać zapłacone, nieważne kto zapłaci, podatek jest solidarny

    > Rozumiem że jak to się zapłaci notariuszowi to już nic więcej się nie
    płaci,
    > tylko...

    jeszcze taxa notarialna, ew. wpis do ksiąg, itp

    > .. tylko udaje się z umową do US aby potwierdził że podatek został dobrze
    > naliczony tak?

    czy został naliczony od wartości rynkowej... oczywiście to tylko moja rada,
    nie musisz tego robić

  • 5. Data: 2003-12-11 18:00:07
    Od: "Krzysiek Krzysztofowski" <k...@W...gazeta.pl>

    Slayer <a...@o...pl> napisał(a):

    > jeszcze taxa notarialna,

    A jaka to jest wartość?

    > ew. wpis do ksiąg, itp

    Co daje taki wpis? I ile może kosztować?

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.