  • 1. Data: 2003-07-05 10:59:18
    Temat: Zakup papieru do firmy - jak to rozliczyc?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Mam maly problem z rozliczeniem zakupow papieru.

    Kupuje generalnie dwie grupy papierow:
    - Typ "XERO" do druku roznych firmowych dokumentow,
    faktur itd. To wiadomo jak rozliczyc.
    - Wysokiej jakosci papiery do druku foto.

    Problem powstaje z tym drugim rodzajem papierow.

    Zakupu dokonuje co jakis czas w wiekszej ilosci.
    Nie jestem w stanie przewidziec na co dokladnie
    zostani zuzyty papier. Moze byc wykorzystany na trzy
    (cztery?) sposoby:
    1. Wydruk, ktory jest sprzedawany Klientowi jako usluga
    pt. "Wydruk foto" lub "reprodukcja foto".
    2. Probne wydruki do powyzszego, ktorych Klient nie dostaje,
    3. Wydruki reklamowe rozsylane do Klientow,
    4. Czasem sprzedaje czesc papieru po prostu jako papier...

    Problem polega na tym, ze Ksiagowa chce, zebym na f-rze
    w chwili _zakupu_ okreslal w jaki sposob bedzie wykorzystany
    papier. Nie jestem w stanie tego zrobic bo po prostu tego
    nie wiem...

    Co polecicie w takiej sytuacji???

    www.skanowanie.com.pl

  • 2. Data: 2003-07-05 12:30:56
    Temat: Re: Zakup papieru do firmy - jak to rozliczyc?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

> [...]
    > w chwili _zakupu_ okreslal w jaki sposob bedzie wykorzystany
    > papier. Nie jestem w stanie tego zrobic bo po prostu tego

    Jestes na KPiR?
    Cały papier foto jako materiał, na koniec roku remanent.
    Wszystkie opisane sposoby zuzycia tego papieru kwalifikują go jako
    materiał podstawowy - do produkcji, świdczenia usług lub na sprzedaż.
    Nie wiem czego jeszcze potrzeba twojej księgowej.
    Mówiła po co jej te informacje?? Przecież na księgowanie nie mają wpływu
    - i tak trzeba ten papier ując w rubryce "Towary handlowe i materiały".

    Jeżeli jesteś na pełnej księgowości to prowadzisz magazyn, co tym
    bardziej nie zmusza Cie do decydowania przy zakupie gdzie i jak papier
    zostanie ostatecznie zużyty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-07-05 12:45:51
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > materiał podstawowy - do produkcji, świdczenia usług lub na sprzedaż.
    > Nie wiem czego jeszcze potrzeba twojej księgowej.

    Ech jakby to powiedzic, tez nie wiem :)

    > Mówiła po co jej te informacje?? Przecież na księgowanie nie mają wpływu
    > - i tak trzeba ten papier ując w rubryce "Towary handlowe i materiały".

    KPiR
    Czyli ew. zeby zaspokoic Ksiegowa moge opisac f-re
    "Ksiegowac jako towary handlowe i materialy".

    Zatrudniajac biuro mialem nadzieje, ze nie bede musial sie
    tym interesowac, niestety...

    Dzieki Maddy za sloso :)

  • 4. Data: 2003-07-05 12:53:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>