  • 1. Data: 2003-07-05 11:05:33
    Temat: kasa mieszkaniowa - ile musze wydac?
    Od: Othello <O...@w...pl>

    Witajcie,
    Zakonczylem oszczedzanie w KM. I mam pytanie, ile minimalnie musze wydac
    na zakup mieszkania, jesli nie chce zwracac prodatku (nie biore
    kredytu)? Czy tyle ile w sumie wplacilem (30% tego odliczalem w PITach
    od podatku) do KM w trakcie oszczedzania? Czy wszystko co mi Kasa
    wyplaci (lacznie z odsetkami, czyli troche wiecej niz wplacilem). Bardzo
    prosze o informacje i/lub zrodlo, gdzie sie tego moge dowiedziec.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-07-06 08:59:15
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa - ile musze wydac?
    Od: s...@b...pl

    Witam
    > Zakonczylem oszczedzanie w KM. I mam pytanie, ile minimalnie musze wydac
    > na zakup mieszkania, jesli nie chce zwracac prodatku (nie biore
    > kredytu)?

    Musisz wydać wszystkie "wycofane oszczędności" z KM
    czyli to co kasa ci wypłaci.

    Możesz wziąć kredyt w banku, pieniędzmi z KM spłacić ten kredyt
    a bank rozliczy się z tobą z wydanych pieniędzy.
    Przykładowo 50% kredytu ma mieć pokrycie w fakturach.
    Jest to też sposób na przedłużenie okresu wydawanie pieniędzy z KM.
    Oczywistym minusem są koszty uruchomienia takiego kredytu
    ale mogą być też plusy.
    Jeśli weźmiesz kredyt na np. remont mieszkania, po miesiącu spłacisz
    go w całości pieniędzmi z KM to bankowi może się nie chcieć sprawdzać
    jak w rzeczywistości wydałeś te pieniądze - w końcu kredyt masz już spłacony.
    Możliwe że jest to sposób na wydanie pieniędzy z KM na dowolny cel.
    Uważaj bo w kredycie bankowym nie może być zakupu działki,
    udziału w działce itp. tylko budynek lub remont.

    A może masz pełnoletniego syna/córkę. Przepisz KM na niego, nie musisz wówczas
    zwracać ulgi. Syn kończy oszczędzanie w KM, a wycofane pieniądze przeznacza na
    dowolny cel i również nie musi zwracać ulgi.
    Jest to bubel prawny opisywany kiedyś przez &#8222;Gazetę Prawną&#8221;.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-07-07 06:53:56
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > Możesz wziąć kredyt w banku, pieniędzmi z KM spłacić ten kredyt
    > a bank rozliczy się z tobą z wydanych pieniędzy.

    To bank będzie mnie rozliczał z wydanych pieniędzy?
    A ja myślałem, że będę się tłumaczył przed US.

    > Przykładowo 50% kredytu ma mieć pokrycie w fakturach.
    > Jest to też sposób na przedłużenie okresu wydawanie pieniędzy z KM.

    W jaki sposób? Skoro i tak całymi pieniądzmi spłacam kredyt.

    Jestem właśnie w fazie kończenia oszczędzania (2004), ale chciałbym kupić
    mieszkanie w 2003.
    Wyjście widzę takie, żeby w 2003 wziąć kredyt, kupić mieszkanie, a 2004
    wybranymi pieniędzmi z
    KM spłacić część kredytu. Już kiedyś o tym pisałem, ale nikt mi nie
    potwierdzić czy tak można.
    Robert

  • 4. Data: 2003-07-09 19:50:42
    Od: Othello <O...@w...pl>

    s...@b...pl wrote:

    > Musisz wydać wszystkie "wycofane oszczędności" z KM
    > czyli to co kasa ci wypłaci.

    Bardzo dziekuje za informacje,
    pOzdrawiam:)

  • 5. Data: 2003-07-09 20:15:34
    Od: s...@b...pl

    > W jaki sposób? Skoro i tak całymi pieniądzmi spłacam kredyt.

    Jak budujesz mieszkanie lub remontujesz to nie wszystkie wydatki
    mają pokrycie w fakturach, bank zdaje sobie z tego sprawę i dlatego
    wymaga 50% kwoty w fakturach.

    Przy kupnie mieszkania bez remontu mieszkanie rzeczywiście nie ma sensu
    to co powyżej napisałem...

> [...]
    > wybranymi pieniędzmi z
    > KM spłacić część kredytu. Już kiedyś o tym pisałem, ale nikt mi nie

    Oczywiście tak można, ale nie może być to dowolny kredyt tylko mieszkaniowy

    Pozdrawiam
    SJ

  • 6. Data: 2003-07-10 09:57:21
    Od: Othello <O...@w...pl>

    No i mam problem.
    Wlasnie Pani z mojego US powiedziala mi, ze interesuja ich tylko te
    pieniadze, ktore wczesniej odliczylem. Reszta moich oszczednosci ich nie
    interesuje.
    Jak jest naprawde?