  • 31. Data: 2007-03-19 10:22:13
    Temat: Re: Zakup samochodu do DG - wiele trudnych pytań :-)
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703190808390.3096@athlon64...

    > Bardzo źle, że jak ktoś będzie CHCIAŁ to MOŻE się przyczepić - ale
    > takie
    > mamy prawo :(

    Dur(ne)a lex... ;-))) Kaczyński coś wczoraj wspominał o zmianach, o
    pakiecie Kluski itp... no ciekawe co z tego wyjdzie, byleby nie jak
    zwykle :/ W zasadzie, to US cię może za udupić, jak zechce, za
    cokolwiek... więc nie ma sie co stresować ;-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 32. Data: 2007-03-19 10:25:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Rafal... napisał(a):
    > Moim skromnym zdaniem... zapamiętaj: "Firma to ja". To ja pracuję, ja
    > się męczę, ja zarabiam, ja i tylko ja. Auto jest moje, więc jeśli jadę
    > 10 km do sklepu po piwo, to nie jadę w celu prywatnym, bo ja juz nie mam
    > prywatności, ja to firma, więc wszystko co robię jest firmowe.... a
    > Cavallino sugeruje, że miałbym mieć drugie auto chyba... tylko jak to
    > rozwiązać, jeśli jadę do klienta, ale odbiję kilometr do sklepu po
    > obiad, ze co, mam auto zostawić na parkingu i jechać taksówką, bo nie
    > mogę prywatnie użytwować _własnego_ auta? Bez jaj, ale nie popadajmy w
> [...]
    Ależ możesz użytkować swoje własne auto jak chcesz, ale nie narażaj
    naszego biednego państwa na straty zaniżając sobie dochód wszelkimi
    kosztami z tym autem związanymi. Jeśli prowadzisz (rzetelnie)
    kilometrówkę to wszystko ok, ale jeśli masz samochód w środkach trwałych
    to na te 10km powinieneś sobie auto wynająć :-)

    > Taaa.... coś wspominałem o absurdach? ;-)
    Gotfryd jak zwykle świetnie to ujął, więc przeczytaj Jego odpowiedź - ja
    tu już nic dodać nie mogę :-)
    Podkreślę jeszcze tylko to co napisał na końcu. To nie ważne, że
    większość ludzi użytkuje samochody firmowe w celach prywatnych i nie
    ważne, że przymyka się na to oko. Prawdziwym problemem jest to, że ktoś
    może Cię za to prędzej czy później udupić i to w chwili, gdy nie
    będziesz się tego spodziewał. Przyjdzie kontrola, trafisz na łapówkarza,
    nie będziesz chciał dać to znajdą na Ciebie takiego "haka" i będziesz
    udowadniał, że nie jesteś wielbłądem. Na pocieszenie dodam, że mogą się
    przyczepić nawet jak jesteś super uczciwy, masz samochód osobowy w
    środkach trwałych, nie przejeżdżasz nim nawet 100m w celach prywatnych i
    ... jest to Twój jedyny samochód w rodzinie :-)

    Maciek

  • 33. Data: 2007-03-19 10:59:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Budik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino"

    > Czyli jezeli komus dam samochod... zeby podjechal po piwo do sklepu. On
    > kupi po drodze 2 l paliwa ale sam za to zaplaci ( ja tych kosztow dojazdu
    > nie wrzuce w swoje KUP) to wtedy wszystko bedzie ok ?

    Nie.
    Paliwo to nie jedyny koszt który idzie w KUP.

  • 34. Data: 2007-03-19 11:01:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > ze co, mam auto zostawić na parkingu i jechać taksówką, bo nie mogę
    > prywatnie użytwować _własnego_ auta? Bez jaj, ale nie popadajmy w absurdy!

    Tak doładnie stanowi prawo.
    Ale nie ma obowiązku wrzucania auta do EŚT firmy, jeśłi Ci to nie odpowiada.
    Wystarczy wrzucać tylko koszty używania prywatnego auta dla potrzeb firmy -
    ograniczone kilometrówką oczywiście - wtedy będzie ok.

  • 35. Data: 2007-03-19 18:42:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Maciek napisał(a):
    > Z góry dziękuję za coś wnoszące do tematu odpowiedzi :-)
    No dobra - my to sobie gadu, gadu, a jakoś nikt nie pofatygował się
    rozwiać moje wątpliwości :-)
    Może chociaż napiszcie coś na temat tego wprowadzania do środków
    trwałych pojazdu mającego współwłaścicieli i związanych z tym
    komplikacji. Z góry dzięki.

    Maciek

  • 36. Data: 2007-03-19 19:20:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek <m...@n...pl> w

    > No dobra - my to sobie gadu, gadu, a jakoś nikt nie pofatygował się
    > rozwiać moje wątpliwości :-)

    Czytaj między wierszami

    > Może chociaż napiszcie coś na temat tego wprowadzania do środków
    > trwałych pojazdu mającego współwłaścicieli

    Kupiłem na fakturę w salonie w celu..., wpisałem do EŚT, żony nie pytałem...

    > i związanych z tym komplikacji.

    Atrament, w piórze, którym wpisywałem, sie skończył w połowie wpisu i
    musiałem nabój wymienić, drukarka sie zacięła podczas drukowania VAT-7
    akurat w miejscu, w którym było o nabyciu ŚT...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 37. Data: 2007-03-19 22:43:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > Kupiłem na fakturę w salonie w celu..., wpisałem do EŚT, żony nie pytałem...
    Kupiłeś jak rozumiem na siebie, a żona jest współwłaścicielem ze względu
    na brak rozdzielności majątkowej, czy może masz z żoną spółkę, czy
    jeszcze coś innego?

    > Atrament, w piórze, którym wpisywałem, sie skończył w połowie wpisu i
    > musiałem nabój wymienić, drukarka sie zacięła podczas drukowania VAT-7
    > akurat w miejscu, w którym było o nabyciu ŚT...
    Zły znak, zły znak - mam nadzieję, że splunąłeś trzy razy przez lewe
    ramię i raz przez prawe ;-)

    Maciek

  • 38. Data: 2007-03-30 20:30:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A gdzie tam. Najprościej opisano to w przepisach o VAT - wystawiasz
    > fakturę wewnętrzną i już. księgujesz do obrotu i wszystko gra :>
    > Art. 8.2 ustawy o VAT (i to samo art. 7.2 w przypadku przekazania
    > rzeczy).

    Czy widzisz jakieś przeciwwskazania ażeby z tytułu używania samochodu
    firmowego do celów osobistych (niezwiązanych z DG) pobierać opłatę
    ryczałtową?

    Chodzi generalnie o uniknięcie rozliczania się z każdego użycia do celów
    osobistych.

    Z podobnym rozwiązaniem spotkałem się w jedenej z (dużych) firm.

    Perwną zagadką pozostaje dla mnie sposób wyliczenia takiego ryczałtu.
    Ile on powienien wynosić i dlaczego 100 plz + VAT ;-)

    Piotrek