  • 1. Data: 2004-01-21 11:46:31
    Temat: Zakup sklepiku(kiosku) na DG.
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Mam zamiar takowy kupic. Zastanawiam sie co tak naprawde powinienem
    sprawdzic przed zakupem.
    - Prawdopodobnie wazne jest do kogo nalezy grunt. Jesli jest on tylko
    dzierzawiony to po uplywie terminu dzierzawy wlasciciel gruntu moze
    powiedziec mi zaberaj ten swoj kiosk i tyle? Albo zaproponowac mi nowa
    dzierzawe po wyokiej cenie.
    - Poza tym pewnie wazne jest czy obecny wlasciciel wystawi mi fakture VAT.
    Wtedy bedac vatowcem bede mogl go odliczyc?
    - Czy tutaj tez moga byc rozne formy wlasnosci? Wiem, ze przy mieszkaniach
    test tam ostro namieszane (spoldzielcze, wlasnosciwe itp.)
    - Taki kiosk moze byc srodkiem trwalym i wtedy mozna go bedzie amortyzowac?
    Jaki stosuje sie % rocznie?
    - Jakie dodatkowe oplaty zwiazane sa z zakupem (jakis notarusz tutaj tez
    moze wchodzic w gre?)

    Bede wdzieczny za wszelkie porady zwiazane na ten temat. Nie chce wydac
    kasy, a potem obudzic sie z reka w nocniku.
    Pozdrawiam i przepraszam jesli pisze malo precyzyjnie.

    (DG, VAT, KPiR)

  • 2. Data: 2004-01-21 11:59:16
    Temat: Re: Zakup sklepiku(kiosku) na DG.
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maly wrote:

    > Mam zamiar takowy kupic. Zastanawiam sie co tak naprawde powinienem
    > sprawdzic przed zakupem.

    Kiosk a lokalizacja to dwie "prawie rozne" rzeczy.

    Oczywiscie trzeba sobie zapewnic mozliwosc cesji praw do uzytkowania na
    cudzym terenie kiosku. Dobrze sprawdzic czy nie jest "samowola budowlana".

> [...]
    > - Poza tym pewnie wazne jest czy obecny wlasciciel wystawi mi fakture VAT.
    > Wtedy bedac vatowcem bede mogl go odliczyc?

    zeby VAT odliczyc, trzeba go najpierw zaplacic...

> [...]
    > - Taki kiosk moze byc srodkiem trwalym i wtedy mozna go bedzie
    > amortyzowac? Jaki stosuje sie % rocznie?

    pewine 10% ale to lepiej wiedza ksiegowi..

    > - Jakie dodatkowe oplaty zwiazane sa z zakupem (jakis notarusz tutaj tez
    > moze wchodzic w gre?)

    Kiosk nie jest nieruchomoscia - notariusz niejest wymagany... chyba ze jest
    to budowla - nieruchomosc
    ZWANA jedynie potoczine kioskiem.

    Boguslaw