    From: "yksnimaK" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zakup telefonu w promocji a ksiegowanie
    Date: Wed, 24 Mar 2004 17:17:14 +0100
    Sender: y...@p...onet.pl@217.153.104.155

    Witam,

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc uslugowa, KPIR, VAT. Kupuje telefon na
    firme w promocji za 500 zl. Pytanie - jak potraktowac taki zakup? Telefon
    jest warty 1500 zl - czy to ma znaczenie czy cena zakupu? Moge go zaliczyc
    do srodkow trwalych (okres uzytkowania przewidywany>1 roku. Czy mam
    alternatywe zaliczenia go do wyposazenia (biorac pod uwage jego rzeczywista
    wartosc)? Czy moge nie zaliczac go ani do ST ani do wyposazenia, jezeli bede
    go uzywal np. 10 miesiecy i poznij odloze na polke/zniszcze/skonczy mi sie
    umowa z operatorem/bede uzywal innego aparatu?? Ta statnia mozliwosc jest
    dla mnie najkorzystniejsza, ale czy 'przewidywany okres uzytkowania' odnosi
    sie do parametrow danego przedmiotu (to ze za rok dalej bedzie sprawny) czy
    rzeczywistego jego uzywania ?

    Pozdrawiam,
    Rafal