  • 1. Data: 2005-04-20 19:45:34
    Temat: Zakupy przed rozpoczeciem dzialalnosci
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Witam

    Powiedzmy ze mam juz wszystkie "papiery" dotyczace firmy, jednak
    rozpoczecie dzialalnosci jest ustanowione dopiero za np 15 dni ( w
    zaswiadczeniu o wpisie do E.D.G ). Czy moge wczesniej zakupic pewne
    materialy na firme? Czy musze czekac do oficjalnego rozpoczecia?

  • 2. Data: 2005-04-20 20:09:09
    Temat: Re: Zakupy przed rozpoczeciem dzialalnosci
    Od: "Piotr Strzelczyk" <o...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaswiadczeniu o wpisie do E.D.G ). Czy moge wczesniej zakupic pewne
    > materialy na firme? Czy musze czekac do oficjalnego rozpoczecia?

    Witam,

    Ten problem akurat był poruszany w Gazecie Prawnej nr 75 z dnia 18 kwietnia
    b.r. Organy podatkowe stoją na stanowisku, że przed rozpoczęciem
    działalności można zakupic towary handlowe. Towary te należy wykazać w
    remanencie początkowym, nie można ich zaliczyć bezpośrenio w cięzar kosztów.
    Pozdrawiam.

    Aga

  • 3. Data: 2005-04-21 14:13:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotr Strzelczyk wrote:

> [...]
    > działalności można zakupic towary handlowe. Towary te należy wykazać w
    > remanencie początkowym, nie można ich zaliczyć bezpośrenio w cięzar

    ... i nie można np odliczyć VAT