  • 21. Data: 2007-01-11 07:13:07
    Temat: Re: Zaliczka za grudzień
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 18:09:32 +0100, MarekZ napisał(a):

    > A co w nim mogą wymyśleć nieciekawego ??

    Według tego co było w prasie, to miał byc rozliczany kwartalnie, ale płatny
    co miesiąc w postaci zaliczek ustalanych na podstawie poprzednich okresów.
    Wiem, że brzmi to jak jakiś koszmar, ale podobno takie były (są?) projekty.

  • 22. Data: 2007-01-11 10:18:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 08:13:07 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > okresów.
    > Wiem, że brzmi to jak jakiś koszmar, ale podobno takie były (są?)

    Na stronie MF, w BIP, jest ten projekcik.
    Co do tego o czym piszesz to trzeba płacić co miesiąc zaliczkę jakoś tam
    wyliczaną,
    przy czym AFAIR nie dotyczy to małych podatników, więc możemy spać
    spokojnie.

    pozdr

  • 23. Data: 2007-01-11 10:58:20
    Temat: Re: Zaliczka za grudzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Samotnik wrote:

    > Za to teraz, kiedy brak już PIT-5, to tytuł przelewu zacznie mieć
    > fundamentalne znaczenie. :)

    Już widzę ten cyrk, jak systemy bankowe zaczną się oburzać że
    "trzeba podać kod deklaracji" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-01-11 11:24:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 11:18:43 +0100, t napisał(a):

> [...]
    > wyliczaną,
    > przy czym AFAIR nie dotyczy to małych podatników, więc możemy spać

    Przejrzałem i ulżyło mi nieco. Dzięki.

  • 25. Data: 2007-01-12 13:54:54
    Od: "studio-light" <i...@W...pl>

    > VAT kwartalny trzeba zgłosić do końca kwartału poprzedniego. Czyli jak
    > zgłosisz do 31 marca to będziesz się rozliczał tak od kwietnia.
    > I jeszcze jedno - nadal nie ma nowelizacji ustawy i nie wiadomo jak ten
    > kwartalny będzie wyglądać w przyszłości. Według planów miał być raczej
    > nieciekawy. Miejmy nadzieję, że nie zapomną o przepisach przejściowych i
    > będzie można wtedy z kwartalnego zrezygnować.
    >
    > Rozliczenie kwartalne dochodowego trzeba zgłosić do 20 lutego.

    Z vatu kwartalnego będzie można przejść znowu na miesięczny, ale po
    rozliczeniu pełnych trzech kwartałów.

    Odnośnie dochodowego kwartalnie czy ktoś wie jak z czwartym kwartałem??
    Ponoć za czwarty kwartał zaliczkę wpłaca się w wysokości należnej za trzeci
    do20 października...

    pozdrawiam
    wojtek

  • 26. Data: 2007-01-12 14:26:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 14:54:54 +0100, studio-light napisał(a):

    > Odnośnie dochodowego kwartalnie czy ktoś wie jak z czwartym kwartałem??
    > Ponoć za czwarty kwartał zaliczkę wpłaca się w wysokości należnej za trzeci
    > do20 października...

    Do 20 grudnia, a nie października. I to jest jedyna wada tej metody -
    łatwiej manipulować jednym miesiącem niż trzema żeby wyjść na zero zaliczki.