  • 1. Data: 2005-06-17 19:36:16
    Temat: Zamknięcie DG / z Vat /i otworzenie nowej...
    Od: "adam " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    jak najszybciej zamknąć jednoosobową DG z Vat /jest trochę starego
    wyposażenia: komp,drukarka, skaner,program graficzny /500 zł// i jedno auto
    w amortyzacji / brakuje ponad 1 rok do zamortyzowania /?
    Mam możliwość założyć nową DG w spółce, czy może być ona np. na kartę
    podatkową ? Chodzi mi o to, czy fizycznie można zamknąć DG w czerwcu, a od
    lipca być w spółce na innych zasadach opodatkowania ? Czy też jest taka
    możliwość,jeśli SAM otworzę taką firmę na kartę /bez wspólnika /?
    Byłbym wdzięczny za sugestie :)

  • 2. Data: 2005-06-22 07:02:50
    Temat: Re: Zamknięcie DG / z Vat /i otworzenie nowej...
    Od: "Rolim" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > auto
    > w amortyzacji / brakuje ponad 1 rok do zamortyzowania /?

    nic nie stoi na przeszkodzie żebyś miał nadal swoja firmę i otworzył nową DG
    w formie sc

    > Mam możliwość założyć nową DG w spółce, czy może być ona np. na kartę
    > podatkową ?

    jeśli spełnia warunki wymagane dla Karty to nie ma przeszkód

    Chodzi mi o to, czy fizycznie można zamknąć DG w czerwcu, a od
    > lipca być w spółce na innych zasadach opodatkowania ? Czy też jest taka
    > możliwość,jeśli SAM otworzę taką firmę na kartę /bez wspólnika /?

    nie mozna "mieć" dwóch firm jednoosobowych, można rozszerzyć zakres jej
    działalnosci, ale w ramach jednej formy opodatkowania
    R.