  • 1. Data: 2015-06-08 19:48:20
    Temat: Zapłaciłem synowi za garaż -darowizna OK?
    Od: Tom <T...@d...com>

    Zapłaciłem synowi za garaż, akt notarialny jest na niego, ja przelałem
    kasę ze swojego konta na konto sprzedającego.

    Czy to dopuszczalna forma w myśl zwolnienia z podatku przy darowiźnie w
    pierwszej grupie?

    Co wpisać w SD-Z2 ?

  • 2. Data: 2015-06-08 21:40:54
    Temat: Re: Zapłaciłem synowi za garaż -darowizna OK?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
    > Zapłaciłem

    ile ?
    Kiedy ?
    z twojego osobistego konta, czy z konta wspolnego z żoną.
    Macie wspołność czy rozdzielność?
    pieniadze pochodzily z majatku wspólnego czy oddzielnego.

    synowi za garaż, akt notarialny jest na niego, ja przelałem
    > kasę ze swojego konta na konto sprzedającego.

    jak to sie ludzie sami wkopują.
    Co stoi w akcie notarialnym na temat zapłaty?

    Bo zaraz się okaże, że sprzedający stwierdzi, ze żadnej zapłaty od syna
    za garaż nie otrzymał i zobaczycie komornika.

    Albo w drugą stronę, zaraz mu wyślesz pismo o zwrot pomyłkowej wpłaty.
    bo ty przecież niczego od niego nie kupowałeś, a tylko się pomyliłeś
    przy przelewie.

    > Czy to dopuszczalna forma w myśl zwolnienia z podatku przy darowiźnie w
    > pierwszej grupie?

    NSA orzekło, że ujdzie.
    Chociaż jak tu widzę zapłatę cudzego długu, a nie darowiznę synowi.
    Było przelać na jego konto, a on dokonać zapłaty.

    > Co wpisać w SD-Z2 ?

    darowizna
    ale jak sie US zapyta po potwierdzenie przelewu bankowego lub wpłaty to
    broń się sam.
    po za tym w zależności od odpowidezi na pytania wyzej druki sd-z2 mogę
    sie trafić dwa.
    Bo jak rozporządziłeś majątkiem wspólnym, to pół darowizny było od żony.
    a ta w szczegolnych przypadkach już zwolniona być nie musi.

  • 3. Data: 2015-06-10 09:21:40
    Temat: Re: Re: Zapłaciłem synowi za garaż -darowizna OK?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jun 2015, witek wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > garaż nie otrzymał i zobaczycie komornika.
    >
    > Albo w drugą stronę, zaraz mu wyślesz pismo o zwrot pomyłkowej wpłaty. bo ty

    Dla porządku można przypomnieć, że swojego czasu kilka razy przetoczył
    się przez prasę numer polegający na "sądowym prostowaniu" takiej sprawy
    tuż przed przedawnieniem. Z "tuż" rozumianym dosłownie, w dniach.
    Jak ktoś nie zajarzył: oczywiście, druga strona może żądać "wyrównania"
    należności na różne sposoby, jedna z tytułu zapłaty, druga z tytułu
    nienależnego wzbogacenia.
    Pic w tym, że nim zajarzy, zacznie wyjaśniać a już w szczególności
    złoży "przeciwpozew", upływa termin na przedawnienie roszczeń.

    > NSA orzekło, że ujdzie.
    > Chociaż jak tu widzę zapłatę cudzego długu, a nie darowiznę synowi.
    > Było przelać na jego konto, a on dokonać zapłaty.

    Takoż, znaczy zgoda.
    IMVHO, miejscem spornym jest udowodnienie zamiaru.
    Najlepiej jakby kwit z wpłatą zawierał taki dowód :> (ale z kolei
    przyjmujący wpłatę na widok napisu "darowizna" zapaliłby wszystkie
    czerwone lampki).
    A jak nie ma dowodu, to "darowanie długu" już darowizną nie jest :(

    > ale jak sie US zapyta po potwierdzenie przelewu bankowego lub wpłaty to broń
    > się sam.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-06-10 21:02:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-06-08 o 21:40, witek pisze:

    > Chociaż jak tu widzę zapłatę cudzego długu, a nie darowiznę synowi.
    > Było przelać na jego konto, a on dokonać zapłaty.

    Zazwyczaj takie płatności przelewane są przed wydaniem garażu.
    Więc jeszcze nie było długu.
    A notariusz też się chyba nie pytał kto konkretnie zapłacił.
    W akcie stoi raczej ogólne stwierdzenie, ze uzgodniona suma za garaż
    została uiszczona.
    Wiec dla normalnego człowieka jest to oczywista darowizna i nawet nie
    przypuszcza ile może nabroić w opinii fiskusa.