    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapłaciłem synowi za garaż -darowizna OK?
    Date: Mon, 8 Jun 2015 14:40:54 -0500

    Tom wrote:
    > Zapłaciłem

    ile ?
    Kiedy ?
    z twojego osobistego konta, czy z konta wspolnego z żoną.
    Macie wspołność czy rozdzielność?
    pieniadze pochodzily z majatku wspólnego czy oddzielnego.

    synowi za garaż, akt notarialny jest na niego, ja przelałem
    > kasę ze swojego konta na konto sprzedającego.

    jak to sie ludzie sami wkopują.
    Co stoi w akcie notarialnym na temat zapłaty?

    Bo zaraz się okaże, że sprzedający stwierdzi, ze żadnej zapłaty od syna
    za garaż nie otrzymał i zobaczycie komornika.

    Albo w drugą stronę, zaraz mu wyślesz pismo o zwrot pomyłkowej wpłaty.
    bo ty przecież niczego od niego nie kupowałeś, a tylko się pomyliłeś
    przy przelewie.

    > Czy to dopuszczalna forma w myśl zwolnienia z podatku przy darowiźnie w
    > pierwszej grupie?

    NSA orzekło, że ujdzie.
    Chociaż jak tu widzę zapłatę cudzego długu, a nie darowiznę synowi.
    Było przelać na jego konto, a on dokonać zapłaty.

    > Co wpisać w SD-Z2 ?

    darowizna
    ale jak sie US zapyta po potwierdzenie przelewu bankowego lub wpłaty to
    broń się sam.
    po za tym w zależności od odpowidezi na pytania wyzej druki sd-z2 mogę
    sie trafić dwa.
    Bo jak rozporządziłeś majątkiem wspólnym, to pół darowizny było od żony.
    a ta w szczegolnych przypadkach już zwolniona być nie musi.