  • 21. Data: 2010-08-04 13:26:24
    Temat: Re: Zapłata przelewem z dziwnym opisem operacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    \n pisze:

    > Wiadomo, że nie strzelasz sądem na drugi dzień po terminie płatności ale
    > jeżeli dwa lata polubownych załatwiań nie doprowadza do uregulowania

    O to właśnie chodzi, że doprowadza.

    > Sprawiedliwie czy nie ważne żeby pieniądze dostać.

    O to chodzi. A w sądzie może się okazać, że się nie dostanie. Bo
    fakturę podpisał jeden prezes, zamiast KRSowych trzech. O szeregowych
    pracownikach już nie wspominając.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-08-04 17:55:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie, przecież w opisywanym przypadku zapłata nastąpiła przed
    > przedawnieniem.

    Temat już był. Może z rok albo dwa temu.
    Gotfryd dokładnie objaśnił co należy zrobić, żeby takich wałków uniknąć.
    Pogooglać proszę, bo temat długi.

  • 23. Data: 2010-08-04 21:37:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Temat już był. Może z rok albo dwa temu.
    > Gotfryd dokładnie objaśnił co należy zrobić, żeby takich wałków uniknąć.
    > Pogooglać proszę, bo temat długi.

    I nie da się w dwóch zdaniach streścić?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-08-04 21:50:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > I nie da się w dwóch zdaniach streścić?

    pewnie sie da, ale mi sie tez nie chce szukac tego co gotfryd napisal,
    zeby to strescic.

  • 25. Data: 2010-08-04 22:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, Maciek wrote:

    > Mam tylko taką wizję, że klient np. za pół roku upomina się o kasę,
    > argumentując iż przelew był zrobiony omyłkowo na 5000, a miał być na
    > 1000, bo dotyczył tylko faktury nr 1, czy coś w tym stylu :-)
    > Ale skoro mam się nie martwić, to na razie tak zrobię ;-)

    Najwyraźniej masz coś do zrobienia.
    Znaczy przeczytanie Kodeksu cywilnego.
    CAŁEGO :)
    Lektura łatwa, prosta i przyjemna (mimo że długa), przynajmniej
    w porownaniu do ustaw podatkowych (z VAT na czele).

    Zacznij od art.451:
    _117.html
    ...i prawdopodobnie szybko dojdziesz do wniosku *DLACZEGO* :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-08-04 23:03:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, Maciek wrote:

    > 3000 PLN, czyli w sumie 6000 PLN. Pewnego pięknego dnia przychodzi
    > przelew z prywatnego konta klienta (rozliczenia są między
    > przedsiębiorcami - on też prowadzi DG)

    No to przelew przyszedł z prywatnego konta firmowego :|
    (fakt, że bank o tym iż konto jest wykorzystywane w celu DG nie wie
    wiele nie zmieni - regulacja w ustawie o podatku dochodowym
    dotyczy *wykorzystywania* konta, a nie jego *przeznaczenia*).
    Z p. widzenia przyjmującego - żaden problem, w razie czego to
    płacący będzie sobie z USem i bankiem ustalał status swojego konta ;)

    pzdr, Gotfryd