  • 1. Data: 2010-08-04 11:37:25
    Temat: Zapłata przelewem z dziwnym opisem operacji
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Klient nie płacił mi przez dłuższy czas za wykonane usługi. Uzbierały
    się przykładowo 3 faktury nr 1, 2, 3, na kwoty powiedzmy 1000, 2000 i
    3000 PLN, czyli w sumie 6000 PLN. Pewnego pięknego dnia przychodzi
    przelew z prywatnego konta klienta (rozliczenia są między
    przedsiębiorcami - on też prowadzi DG) np. na 5000 PLN z opisem
    transakcji w rodzaju "Poznań" (bo rzeczywiście faktura nr 1 dotyczyła
    usługi wykonywanej w Poznaniu). Czy mam przyjąć, że zapłata dotyczyła
    faktur 1 i 2, a 3 została zapłacona częściowo? Czy tworzyć na tę
    okoliczność jakieś dokumenty, które dać do podpisania klientowi przy
    najbliższym kontakcie, czy może radykalnie: odesłać pieniądze i kazać
    zrobić przelew z poprawnymi opisami (przyznam, że ostatnia opcja mi się
    najmniej podoba, bo mogę tych pieniędzy już nie zobaczyć ;-))?

    Maciek

  • 2. Data: 2010-08-04 11:39:44
    Temat: Re: Zapłata przelewem z dziwnym opisem operacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > zrobić przelew z poprawnymi opisami (przyznam, że ostatnia opcja mi się
    > najmniej podoba, bo mogę tych pieniędzy już nie zobaczyć ;-))?

    Nie przejmuj się, uznaj jak chcesz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-04 11:52:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-04 13:39, Liwiusz pisze:
    > Nie przejmuj się, uznaj jak chcesz.
    Mam tylko taką wizję, że klient np. za pół roku upomina się o kasę,
    argumentując iż przelew był zrobiony omyłkowo na 5000, a miał być na
    1000, bo dotyczył tylko faktury nr 1, czy coś w tym stylu :-)
    Ale skoro mam się nie martwić, to na razie tak zrobię ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2010-08-04 11:55:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:
    > Mam tylko taką wizję, że klient np. za pół roku upomina się o kasę,
    > argumentując iż przelew był zrobiony omyłkowo na 5000, a miał być na
    > 1000, bo dotyczył tylko faktury nr 1, czy coś w tym stylu :-)

    Nie musisz oddawać, skoro był Ci winien 5000zł.

    > Ale skoro mam się nie martwić, to na razie tak zrobię ;-)

    Ciesz się, że masz takie problemy :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-08-04 12:12:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-08-04 13:39, Liwiusz wrote:

    > Nie przejmuj się, uznaj jak chcesz.

    Aczkolwiek w przypadku ogólnym warto zachować "rewolucyjną czujność".

    Znany jest przekręt polegający na tym, że tuż przed przedawnieniem
    należności, w zamian za odstąpienie od drogi sądowej, należność zostaje
    zapłacona przez "zaprzyjaźnioną" firmę. Tytuł przelewu dość enigmatyczny
    i bez odniesienia do numerów faktur, etc.

    Wkrótce po przedawnieniu należności firma, która zrobiła przelew
    stwierdza, że został on wykonany przez pomyłkę i żąda zwrotu kasy.

    Tu wprawdzie wierzyciel i zlecający przelew to jest ta sama osoba
    fizyczna tak więc szansę na wałek, ale case warto zapamiętać.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-08-04 12:30:07
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 04-08-2010 14:12, Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Wkrótce po przedawnieniu należności firma, która zrobiła przelew
    > stwierdza, że został on wykonany przez pomyłkę i żąda zwrotu kasy.

    Jak pacjent biernie czeka na przedawnienie należności to właściwie taki
    wałek mu się należy.

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 7. Data: 2010-08-04 12:35:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    \n pisze:

    > Jak pacjent biernie czeka na przedawnienie należności to właściwie taki
    > wałek mu się należy.

    Jakie bierne czekanie? Przecież jest mowa o domaganiu się zapłaty i
    zapłacie przez "podstawioną" firmę.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-08-04 12:37:10
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 04-08-2010 14:35, Liwiusz pisze:

    > Jakie bierne czekanie? Przecież jest mowa o domaganiu się zapłaty i
    > zapłacie przez "podstawioną" firmę.

    i tak długo się domaga aż dochodzi do przedawnienia?

  • 9. Data: 2010-08-04 12:40:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    \n pisze:

    > i tak długo się domaga aż dochodzi do przedawnienia?

    Nie, przecież w opisywanym przypadku zapłata nastąpiła przed
    przedawnieniem.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-08-04 12:45:33

    W dniu 04-08-2010 14:40, Liwiusz pisze:

    > Nie, przecież w opisywanym przypadku zapłata nastąpiła przed
    > przedawnieniem.

    Ja się odnoszę do tego co napisał Piotr: "tuż przed przedawnieniem