  • 1. Data: 2006-03-06 13:04:37
    Temat: Zasilek wychowawczy a dochod (obliczanie)
    Od: "Marta" <m...@m...uni.torun.pl>

    Witam,
    Pytanie dotyczy dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu opieki nad dzieckiem
    w okresie korzystania z urlopu wychowawczego (bo tak to sie teraz nazywa).
    Kwota podawana jako granica dochodu na jedna osobe to 504zl i do
    31.08.2006r. podaje sie dochody za 2004r.
    1. Czy jest to kwota brutto?
    2. Czy jesli w 2004 roku w rodzinie byly 2 osoby, a teraz sa 3 (+dziecko) to
    dochod z 2004r. dzielimy na 3?
    3. Czy jesli jedno z rodzicow bedac teraz na wychowawczym nie bedzie mialo w
    ogole dochodu (a w 2004 mialo) to nie bierze sie tego pod uwage (pewnie nie,
    skoro trzeba podawac dochod wszystkich czlonkow rodziny)?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi
    Marta

  • 2. Data: 2006-03-06 13:54:38
    Temat: Re: Zasilek wychowawczy a dochod (obliczanie)
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Marta" napisał:

> [...]
    > sie teraz nazywa). Kwota podawana jako granica dochodu na jedna
    > osobe to 504zl i do 31.08.2006r. podaje sie dochody za 2004r.

    Brutto po odjęciu "jakichśtam" składek. Wytyczne powinny być chyba na
    stronie ZUSu.

    > 2. Czy jesli w 2004 roku w rodzinie byly 2 osoby, a teraz sa 3
    > (+dziecko) to dochod z 2004r. dzielimy na 3?

    Nie. Na 2. Pisałam o tym niedawno.
    <du1ijs$s2g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Dotyczyło to co prawda zasiłku rodzinnego, ale myślę, że dodatki są
    przyznawane na tych samych zasadach.

    > nie bedzie mialo w ogole dochodu (a w 2004 mialo) to nie bierze sie
    > tego pod uwage (pewnie nie, skoro trzeba podawac dochod wszystkich
    > czlonkow rodziny)?

    W takim razie, jak już nie będzie miało, trzeba ponownie złożyć
    wniosek o ustalenie wysokości zasiłku, tym razem w związku z utratą
    źródła dochodu.

    Pozdrawiam - Aicha (z biurokracją trzeba walczyć jej własną bronią -
    zasypać ją papierami;))

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 3. Data: 2006-03-07 09:01:07
    Od: "Marta" <m...@m...uni.torun.pl>

    Użytkownik "Aicha" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Brutto po odjęciu "jakichśtam" składek. Wytyczne powinny być chyba na
    > stronie ZUSu.

    Niestety na stronie ZUSu sa bardzo ogolnikowe informacje nic nie ma o tym
    jak ta kwote wyliczac.

    > Nie. Na 2. Pisałam o tym niedawno.
    > <du1ijs$s2g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    > Dotyczyło to co prawda zasiłku rodzinnego, ale myślę, że dodatki są
    > przyznawane na tych samych zasadach.

    Rzeczywiscie zasilki sa przyznawane na tych samych zasadach. Wypelnia sie
    ten sam wniosek.
    Skad ta informacja, ze dzielimy na 2 osoby nie na 3 (???). Z tego co sie
    wstepnie dowiadywalam wszyscy mowili, ze dzielimy przez aktualny stan
    rodziny a nie sprzed 2 lat.

  • 4. Data: 2006-03-07 10:01:50
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Marta" napisał:

    > nic nie ma o tym jak ta kwote wyliczac.

    Pokopię wieczorem w domu w zaświadczeniach, to napiszę.

    > wszyscy mowili, ze dzielimy przez aktualny stan rodziny a nie sprzed
    > 2 lat.

    To zrób tak jak wszyscy mówią, a potem nie przyznają Ci zasiłku ze
    względu na uchybienia proceduralne ;) A jaki to problem napisać jedną
    kartkę więcej? Niech sobie panie w MOPSie czy innych płacach liczą.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Gdyby kobieta przestała być zagadką,
    świat stałby sie nudny,

  • 5. Data: 2006-03-07 23:39:41
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    "Aicha"

    Na podstawie zaświadczenia z Urz. Skarbowego, w którym stoi:

    ... złozył zeznanie podatkowe, w którym wykazał dochód (pomniejszony o
    składki na ubezpieczenie społeczne, oraz podatek dochodowy nie
    pomniejszony o składkę na ubezpieczenie zdrowotne) w kwocie: X
    Czyli: brutto minus te 2 skladniki =X. X podzielić przez ilość osób,
    które uzyskały dochód.

    Pozdrawiam - Aicha