  • 1. Data: 2009-06-23 20:34:35
    Temat: Zasiłek wypadkowy - nie odszkodowanie
    Od: "Oxy" <p...@p...onet.pl>

    Dla prowadzących DG chorobowa składka jest dobrowolna, natomiast wypadkowa
    obowiązkowa. W przypadku wypadku przy pracy, jeśli nie płacę składki
    chorobowej dobrowolnej, to czy należy mi się zasiłek wypadkowy (nie chodzi
    mi o jednorazowe odszkodowanie, ale o zasiłek)?
    Wiem, że w przypadku wypadku przy pracy, jeśli opłacam składkę chorobową, to
    zaraz po przekazaniu zwolnienia otrzymam zasiłek chorobowy, a po wypełnieniu
    karty wypadkowej, wypłacane zostanie wyrównaie (zasiłek wypadkowy to 100%).
    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2009-06-27 08:01:05
    Temat: Re: Zasiłek wypadkowy - nie odszkodowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jun 2009, Oxy wrote:

> [...]
    > karty wypadkowej, wypłacane zostanie wyrównaie (zasiłek wypadkowy to 100%).

    Odnoszę wrażenie, że chodzi o składkę rentową.
    Czyli jak przyznają rentę, to powinno być tak jak piszesz. Ale renta to
    chyba nie wcześniej jak po pół roku chorowania (o ile nie ma warunków
    na powrót do pracy, więc pewnie i DG to dotyczy).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-06-27 15:05:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 22:34:35 +0200, Oxy napisał(a):

    > Dla prowadz?cych DG chorobowa sk?adka jest dobrowolna, natomiast
    > wypadkowa obowi?zkowa. W przypadku wypadku przy pracy, je?li nie p?ace
    > sk?adki chorobowej dobrowolnej, to czy nale?y mi sie zasi?ek wypadkowy
    > (nie chodzi mi o jednorazowe odszkodowanie, ale o zasi?ek)?

    Tak, należy się.

  • 4. Data: 2009-06-27 15:08:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2009 10:01:05 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Odnoszę wrażenie, że chodzi o składkę rentową.

    Istnieje coś takiego jak zasiłek chorobowy z ubezpieczenia wypadkowego.
    Jest wypłacany nawet tym nie opłacającym składek na dobrowolne
    ubezpieczenie chorobowe. Nie wiem natomiast czy w okresie jego pobierania
    osoba nie płacąca chorobowego jest zwolniona z opłaty składek.

  • 5. Data: 2009-06-29 15:58:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009, jureq wrote:

    > Istnieje coś takiego jak zasiłek chorobowy z ubezpieczenia wypadkowego.

    Thx. Do zakodowania sobie :)

    pzdr, Gotfryd