  • 1. Data: 2004-12-26 16:59:27
    Temat: likwidacja DG a wyposazenie
    Od: " " <m...@g...pl>

    co z tym zrobic. widomo co amartyzowane to sprzedajmy, vatujemy wg wartosci.
    a co komputerem, cyfrowka, wiertarka?
    marian

  • 2. Data: 2004-12-26 19:55:39
    Temat: Re: likwidacja DG a wyposazenie
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    albo sprzedajemy albo w remanent likwidacyjny iod ceny zakupu vat i
    dochodowy 10%

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-12-27 23:17:15
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > co z tym zrobic. widomo co amartyzowane to sprzedajmy, vatujemy wg
    > wartosci.

    A jak sie nie chce tego czegos sprzedawac?

    latet

  • 4. Data: 2004-12-28 00:09:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, latet wrote:

    >+ > co z tym zrobic. widomo co amartyzowane to sprzedajmy, vatujemy wg
    >+ > wartosci.
    >+
    >+ A jak sie nie chce tego czegos sprzedawac?

    ...to watujemy wg zakupu :[ ... o to szło ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-28 21:43:26
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > ...to watujemy wg zakupu :[ ... o to szło ?

    Ja wycialem tylko fragment dotyczacy amortyzowanych
    srodkow trwalych - ktore przy zamknieciu rozlicza sie inaczej
    niż nie-ŚT (ale nie wiem czy VAT też inaczej?).

    latet

  • 6. Data: 2005-01-08 02:32:55
    Od: Remez <r...@N...wp.pl>

    Marcin napisał:
    > albo sprzedajemy albo w remanent likwidacyjny iod ceny zakupu vat i
    > dochodowy 10%

    A czy mogę sprzedać wyposażenie np. żonie, albo komukolwiek innemu,
    każdą rzecz np. za 1zł + VAT? Znalazłem w którymś z wcześniejszych
    postów podobną radę, ale to było w 2002r. Poza tym, nie wiem czy ktoś z
    grupowiczów coś takiego praktykował i jak ewentualnie może się do tego
    odnieść US w razie jakiejś kontroli.

    Remez

  • 7. Data: 2005-01-08 12:26:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005, Remez wrote:
    [...]
    > + A czy mogę sprzedać wyposażenie np. żonie, albo komukolwiek innemu,

    Możesz.

    > + każdą rzecz np. za 1zł + VAT?

    Przeczytaj na głos (cytuja na grupie znaczy :)) art. 32.2 ustawy o VAT
    oraz art. 25.4 ustawy o podatku dochodowym.

    I powiedz co twoim zdaniem z tego wynika, bo tak "na sucho" to
    źle się dyskutuje :)
    Ustawy masz w MTMLu:
    www.podatki.pl

    > + Znalazłem w którymś z wcześniejszych postów podobną
    > + radę, ale to było w 2002r

    "te" przepisy już istniały...
    Nikt nie krytykował ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-08 15:37:47
    Od: Remez <r...@N...wp.pl>

    > Przeczytaj na głos (cytuja na grupie znaczy :)) art. 32.2 ustawy o VAT
    > oraz art. 25.4 ustawy o podatku dochodowym.

    > I powiedz co twoim zdaniem z tego wynika, bo tak "na sucho" to
    > źle się dyskutuje :)

    Przeczytałem. I rozumiem z tego, że nawet jak sprzedam żonie, albo komuś
    z rodziny np. laptopa, którego wartość rynkowa wynosi 2000zł za 1zł to i
    tak US naliczy mi podatek od tych 2000zł albo i jeszcze więcej jak
    uznają to za słuszne.
    Moje pytanie w związku z tym co, jeżeli sprzedam to osobie, z którą nie
    łączą mnie żadne więzy ani rodzinne, ani biznesowe, np. koledze.

    Nie do końca rozumiem o co chodzi w art. 32.2 ustawy o VAT gdy mowa o:
    "...lub z tytułu przysposobienia, kapitałowym, majątkowym..."

    > "te" przepisy już istniały...
    > Nikt nie krytykował ? ;)

    Nikt nie krytykował. Wątek się kończy na tym poście.
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&selm=aaurei
    %24ebo%241%40news.tpi.pl

    Poza tym, gdy dwa dni temu pytałem się w US o remenent likwidacyjny, pan
    od podatku VAT powiedział, że nie muszę uwzględniać w nim wyposażenia.
    Nie byłem pewien, czy aby na pewno się dobrze rozumiemy, więc
    powiedziałem konkretnie, że chodzi mi o laptopa, który kosztował niecałe
    3000 netto, którego mam wpisanego tylko do ewidencji wyposażenia, nie do
    EŚT,a za którego odliczyłem sobie podatek VAT. A on potwierdził mi to co
    powiedział wcześniej. I pokazał przykład wypełnionego remenentu
    likwidacyjnego o zerowej wartości z zerowym VATem.
    Następnie udałem się do pani od podatku dochodowego. Ta najpierw
    powiedziała że wyposażenie wliczam do remementu likwidacyjnego, a potem
    zapytała koleżanki i powiedziała, że nie.
    W domu poczytałem ustawy i stwierdziłem, że jednak tak. Jestem więc z
    lekka skołowany.

    I dlatego najlepszym rozwiązaniem wg. mnie było by wyprzedanie tego za
    grosze. Czy jest to możliwe do zrobienia w taki sposób, aby nikt sie do
    mnie za to nie przyczepił i nie obciążył mnie dodatkowymi kosztami.
    Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi i wskazówki.

    Remez

  • 9. Data: 2005-01-08 21:49:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005, Remez wrote:
    [...]
> [...]
    > + naliczy mi podatek od tych 2000zł albo i jeszcze więcej jak uznają to za

    Mniej więcej - bo podatek rozliczasz ty, więc zrobią "przymusową korektę
    przychodu" i pewnie rozważą czy z tytułu "niezgłoszenia osiągniętego (!)
    przychodu" nie należy się jakiś mandat :[
    BTW: weź w garść PIT-36 albo 36-L (nowy !) na przykład:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_
    podatkowe/rozliczenie_2004/pit_36.pdf
    ..i rzuć okiem na poz. 34. (art. 25a ustawy :>)
    Dochodzi "nieprowadzenie nakazanej przepisami ewidencji" - jeśli się
    kwota uzbiera :] ;)
    (owo ";)" ze względu na to iż kwota jest WYSOKA i sprzedając 1 szt.
    laptopa dość ciężką ją przekroczyć ;))

    > + Moje pytanie w związku z tym co, jeżeli sprzedam to osobie, z którą nie łączą
    > + mnie żadne więzy ani rodzinne, ani biznesowe, np. koledze.

    He, he...
    Czekam na komentarze ;)

    > + Nie do końca rozumiem o co chodzi w art. 32.2 ustawy o VAT gdy mowa o:
    > + "...lub z tytułu przysposobienia, kapitałowym, majątkowym..."

    To samo co w PDoF:
    - przysposobienia: na przykład pasierb/ojczym
    - kapitałowym: na przykład udziałowiec/spółka
    - majątkowym: na przykład współwłaściciel nieruchomości (mieszkają
    dajmy na to w tym samym DOMU czyli w jednej WSPÓLNOCIE obejmującej
    WSPÓŁWŁASNOŚĆ *domu* - nie żeby mieszkań, starczy...)

> [...]
    > + > Nikt nie krytykował ? ;)
    > + >
    > + Nikt nie krytykował. Wątek się kończy na tym poście.

    Ha !
    No to "każdy odpowiada za siebie", jak to powiadają grupowicze :)

> [...]
    > + przykład wypełnionego remenentu likwidacyjnego o zerowej wartości z zerowym

    Hm... a co z VATem od ST w takim razie - i w którym miejscu różni się
    on od VATu "od wyposażenia" ?
    Ja tam bym chciał żeby przepisy stanowiły to co piszesz, ale...
    obawiam się że może tak NIE być.... :(

> [...]
    > + koleżanki i powiedziała, że nie.
    > + W domu poczytałem ustawy i stwierdziłem, że jednak tak. Jestem więc z lekka

    Na PDoOF koncept jest jedynie taki, że "zamknięcie firmy z dużą ilością
    wyposażenia powinno być przemyślane" :>
    Osiągając "w ostatnim okresie" rentowność (dochód/przychód) 2% podatek
    dochodowy sprowadzi się do 2%*10% czyli 0,2%.... :>

    > + I dlatego najlepszym rozwiązaniem wg. mnie było by wyprzedanie tego za
    > + grosze.

    Zauważ że przy RZECZYWISTEJ wyprzedaży jednak opłaci ci się dostać
    więcej ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-22 18:36:17
    Od: rumo <r...@i...pl>

    Witam
    Właśnie jestem po likwidacji firmy
    I wygląda to tak:
    Wyposażenie a vat -nalezy zapłacić jeśli się nie sprzedało (cena zakupu)
    Wyposazenie a Pit - wlicza się tylko do remamentu likwidacyjnego(10% z
    kwoty wyliczonej w/g wzoru-www.pit.pl)
    Praktycznie wygląda to tak ze Vat należy zapłacić od np. kasy fiskalnej
    która nic nie jest już warta i to od ceny zakupu.
    Rozwiązanie -sprzedać wyposażenie przed likwidacją na fakturę jakiejś
    zaprzyjażnionej firmie za symboliczną kwote>np. 1.00zł