  • 1. Data: 2004-12-26 18:54:44
    Temat: Zawieszenie DG - Czy cos się zmieniło?
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    Witam
    Jestem lektorem j . angielskiego i prowadzę jednoosobową DG na zasadach
    ogólnych (KPiR). Na czas ferii świątecznych, zimowych i wakacji zawieszałem
    (czyt. wyrejestrowywałam firme w ZUSie) i składałem zerówki do US. No i
    teraz przed świętami też chciałem tak zrobić. I w moim ZUS Panie
    powiedziały, że od 1.10.04 zmieniły się przepisy i już nie można
    wyrejestrowywać czasowo fimy w ZUS. Żeby tak zrobić trzeba zlikwidować firmę
    !!!! I zaświadczenie o wykreśleniu firmy z ewidencji będzie podstawą do jej
    wyrejestrowania w ZUS!!! Można wyrejestrować firmę w ZUS jeżeli się prowadzi
    DG sezonową - tak mi powiedziały (czyli - sprzedaż lodów??). Na nic się
    zdały moje tłumaczenia, że nauczanie w szkole, a w związku z tym wakacje i
    ferie są jakąś formą sezonowości. Na moję żadanie podania dokładnego
    przepisu, który reguluję tę kwestię podały nmi ogólnie ustawę o systemie
    ubezp. społ.
    Czy coś wam wiadomo o tym, że ZUS zaostrzył przepisy w tym względzie?? Czy
    to wymysł nadgorliwej i :"przyjaznej" ludziom Pani dyrektor oddziału ZUS?
    Pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2004-12-26 19:13:16
    Temat: Re: Zawieszenie DG - Czy cos się zmieniło?
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "tomry" <t...@w...pl> napisał
    > Jestem lektorem j . angielskiego i prowadzę jednoosobową DG na zasadach
    > ogólnych (KPiR).
    Re : To teraz najuprzejmiej proszę wykonać następujące operacje :
    1) wziąć w prawą rękę myszkę, najechać kursorem na to niebieskie poniżej,
    http://groups.google.pl/groups?q=Zawieszenie+DG&hl=p
    l&lr=&c2coff=1&sa=G&scoring=d
    a następnie nacisnąć szybko dwa razy lewym przyciskiem myszy
    2) przeczytać wskazane teksty (458 wątków, średnio po 10 postów w wątku -
    4580 tekstów)

    Ze świątecznym pozdrowieniem
    AR (który boi się linczu grupowiczów za napisanie po raz 4581-szy o
    zawieszeniu DG)

  • 3. Data: 2004-12-26 20:00:07
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    > Re : To teraz najuprzejmiej proszę wykonać następujące operacje :

    Dzięki za poradę. Zrobiłem to już wcześniej.
    Chodzi mi o to czy ktoś będzie tak miły i poda mi ten zmieniony wg. Pań z
    ZUS (skoro one nie potrafiły), od 1.10.04 przepis zakazujący czasowego
    wyrejestrowywania firm bez jej wykreślenia z ewidencji.
    Pozdrawiam światecznie (jeszcze)
    tomek

  • 4. Data: 2004-12-26 23:18:34
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "tomry" <t...@w...pl> napisał
    > Dzięki za poradę. Zrobiłem to już wcześniej.
    Re : Może nie do końca :-))) (uzasadnienie niżej)

    i poda mi ten zmieniony wg. Pań z
    > ZUS (skoro one nie potrafiły), od 1.10.04 przepis zakazujący czasowego
    > wyrejestrowywania firm bez jej wykreślenia z ewidencji.
    Re : Nic od 1.10.2004 r nie uległo zmianie (o czym wielokrotnie pisano na
    tej grupie). Pojęcie "zawieszenia DG" nie istniało i nie istnieje. ZUS
    dotychczas tolerował naruszanie prawa i teraz przestał. Naprawdę radzę
    przeczytać dyskusję na ten temat :-) Tej sprawy dotyczyła większość
    wskazanych Ci postów, z których treści (śmiem przekornie twierdzić) nie
    raczyłeś skorzystać. Ale to już Twoja decyzja i Twoja wiedza o
    zagadnieniu. Ku pocieszeniu informuję, że latem br ZUS rozpoczął naliczanie
    zaległych składek (z odsetkami) za okresy tzw. zawieszenia DG. Dotyczy to 5
    lat wstecz. W podanych linkach też o tym przeczytasz (jeśli zechcesz) i o
    wyrokach sądowych. Niestety takie bywają skutki, kiedy słuchamy "panienek z
    okienka", a nie czytamy ustaw i rozporządzeń wykonawczych :-(((
    Pozdrawiam i przykro mi, że przynoszę hiobowe wieści
    AR

  • 5. Data: 2004-12-27 13:43:59
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Akurat dzisiaj zamykałem działalność (ZUS Ostrowski - Jarocin) i uprzejme
    panie z ZUSu poinformowały mnie, że gdybym chciał to zamiast zamykać mogę
    "zawiesić" działalność podając jako przyczynę wyrejestrowania kod "111"
    (przy zamykaniu działalnosci jest kod "211"). Czyli przynajmniej w ZUSie
    ostrowskim pojęcie "zawieszenia działalnosci" istnieje. Chyba że paniom się
    pomyliło w związku ze świątecznym nastrojem, ale nie sądzę. :-)
    _pozdawiam, Grzegorz

  • 6. Data: 2004-12-27 13:48:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    GrP napisał(a):
> [...]
    > ostrowskim pojęcie "zawieszenia działalnosci" istnieje. Chyba że paniom się
    > pomyliło w związku ze świątecznym nastrojem, ale nie sądzę. :-)

    W toruńskim ZUSie panie uprzejmie wyjaśniaja jak wypełnić zgłoszenie
    przy zawieszeniu i co zrobic żeby 'odwiesic'.
    A informacja o stosowaniu innego kodu przy zawieszaniu dzialalności
    (zaprzestanie wykonywania a nie wykreslenie z rejestru) jest nawet na
    tablicy ogłoszeń.

    Maddy nigdy nie zawieszona ale zwieszająca klientów na ich życzenie ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813